خنک کننده مایع MPG CORELIQUID K شرکت MSI به طور رسمی معرفی شد

یکی از جنجالی ترین محصولات معرفی شده ام اس آی در نمایشگاه CES 2021 خنک کننده مایع سری MPG CORELIQUID K بود. خنک کننده ای که برای پردازنده های قدرتمند و البته داغ ساخته شده است تا با استفاده از ایده های خلاقانه به بهترین نحو کارایی و پایداری پردازنده را تضمین کند.

جدیدترین واتر کولر شرکت تایوانی MSI از سری MPG CORELIQUID K با استفاده از جدیدترین تکنولوژی های Asetek پردازنده های قدرتمند را هدف خود قرار داده است. چندی قبل برای اثبات قدرت دفع حرارت این خنک کننده یک مقایسه ای بین MPG CORELIQUID K و خنک کننده مایع ایسوس انجام شد که در نهایت MPG CORELIQUID K قدرت بالای خود را در دفع حرارت به رخ رقیب کشید.


خنک کننده MSI MPG CORELIQUID K360 به جنگ توان حرارتی پردازنده می رود


تکنولوژی در این سال ها در خدمت آسان شدن و کوچک شدن گجت ها و محصولات تکنولوژی محور است اما قطعات سخت افزاری کاملا بر خلاف این رویه عمل کردند. نسل های جدید پردازنده نه تنها قدرت بسیار زیادی در پردازش داده ها دارند بلکه توان حرارتی و توان مصرفی بسیار بالای آن ها، نیاز به یک خنک کننده کارآمد را مهم کرده است.

اما خنک کننده خیره کننده ام اس آی از سری MPG CORELIQUID K نه تنها دارای طراحی بسیار زیبایی است بلکه در بخش عملکرد هم یکی از بهترین های دنیا است. این سری از خنک کننده ها با رادیاتورهای 360 میلی متری و 240 میلی متری روانه بازار می شود اما مهم نیست که کدام مدل را انتخاب می کنید، در نهایت این سری MPG CORELIQUID K است که شما را از داشتن چنین خنک کننده ای خوشنود می سازد.

کولینگ مثال زدنی

خنک کننده مایع سری MPG CORELIQUID K دارای فن های انحصاری TORX FAN 4.0 است. فن هایی با طراحی خاص که با اتصال جفت تیغه ها و ایجاد یک رینگ در حاشیه، تمرکز ویژه برای ایجاد جریان هوای بهینه را به رخ می کشد. جریان هوای متمرکز این سری از فن ها باعث شده تا هوای گرم به راحتی از بین پره های رادیاتور دفع شود.

اما یکی از مهمترین خصوصیات این سری از خنک کننده های MSI، وجود فن 60 میلی متری TORX FAN 3.0 در داخل واتر بلاک است. وجود این فن در واتر بلاک باعث می شود تا پس از چرخش، جریان هوا در اطراف پردازنده و البته مدار قدرت مادربرد شکل گیرد. همین موضوع به دفع حرارت قطعات مهم VRM کمک بسیار می کند.

تجربه کاربری هوشمند

ام اس آی سعی کرده است حتی در بخش رابط کاربری هم یک تجربه کاربری عالی و حرفه ای را ایجاد کند. همگام سازی خنک کننده با نرم افزار MSI CENTER مدیریت هوشمند خنک کننده را موجب می شود. با این وجود به صورت هوشمند دمای پردازنده تشخیص داده شده و خنک کننده نسبت به آن دما واکنش نشان می دهد. بجز سرعت فن ها و چرخش پمپ که به صورت هوشمند تغییر می کند، حتی کاربر می تواند به صورت دستی سرعت هر فن را به طور جداگانه تنظیم کند تا شخصی سازی این خنک کننده به حداکثر برسد.

نمایشگر 2.4 اینچی

همچنین خنک کننده مایع سری MPG CORELIQUID K به یک نمایشگر 2.4 اینچی LCD مجهز شده است. این نمایشگر قادر به نمایش تصاویر گرافیکی و نوشته است و حتی می تواند به طور دقیق مانیتورینگ سیستم را بر عهده گیرد.

همکاری حرفه ای

شرکت ام اس آی با همکاری شرکت Asetek سعی کرده است تا یک محصول بی نقص را روانه بازار کند. این شرکت به یکی از قطب های مهم در زمینه ساخت خنک کننده مایع تبدیل شده است و البته با توجه به همکاری در ساخت خنک کننده های سری MPG CORELIQUID K و نتیجه نهایی در عملکرد آن، مشخص است که این همکاری در صورت ادامه یافتن می تواند نتایج مثبتی داشته باشد. در واقع خنک کننده سری MPG CORELIQUID K نسبت به نسل گذشته عملکردی عالی، نویز کم و ساختاری بی نقص دارد.

پست های مرتبط

اپل از تراشه‌های M2 Ultra و M4 برای ساخت سرورهای هوش مصنوعی استفاده می‌کند

مسئله تغییر طراحی سری گلکسی زد فولد 6 سامسونگ توسط Thinborne تایید شد

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟