امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۱۰:۲۹

رکورد جهانی اورکلاک رم باز هم با مادربرد MSI شکسته شد

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

سالهاست است که اورکلاکرها برای رکورد زنی، به دلیل استفاده از قطعات با کیفیت در مادربردهای MSI و پایداری بالا در اورکلاک های سنگین، از محصولات این شرکت تایوانی استفاده می کنند.

در سال جاری میلادی بارها شاهد جابجایی رکوردهای اورکلاک رم بودیم که در بسیاری از موارد این رکوردها با مادربردهای MSI جابجا می شد. شرکت MSI امروز اعلام کرد که اورکلاکر حرفه ای این شرکت Kovan Yang، رکورد اورکلاک فرکانس ماژول رم را جابجا کرد.

MPG Z390I GAMING EDGE AC

این رکورد شکنی توسط ماژول رم HyperX Predator DDR4 صورت گرفت. ماژول رمی که از فرکانس کاری 3462 مگاهرتز استفاده می کند، با خنک سازی نیتروژن مایع به فرکانس 5902 مگاهرتز دست یافت. این افزایش فرکانس تنها به دلیل استفاده از قطعات با کیفیت در ماژول رم و مادربرد MPG Z390I GAMING EDGE AC امکان پذیر بود. قابل ذکر است که این مادربرد مبتنی بر چیپ ست Z390 بارها رکوردهای مختلف را در زمنیه اورکلاک یا افزایش فرکانس جابجا کرده است.

MPG Z390I GAMING EDGE AC

همچنین در این رکورد شکنی پردازنده اینتل Core i9-9900K با دیگر قطعات همراهی کرده تا با کاهش فرکانس از 3.6 گیگاهرتز پایه به 805.27 مگاهرتز در زمان اورکلاک، نتایج به دست آمده را ممکن سازد. زمان بندی یا زمان تاخیر ماژول رم هم برای این اورکلاک به 2-6363-63-31 تغییر کرده. زمان تاخیری که به صورت روزمره نمی توان از آن استفاده کرد اما برای رکورد شکنی و افزایش فرکانس رم، موردی مهم است.

MPG Z390I GAMING EDGE AC[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

جواد مظفری

مدیر و صاحب امتیاز وب سایت بنچیمو. کارشناس ارشد ارتباط تصویری، تولیدکننده محتوا، کارشناس حوزه سخت افزار و صوت و تصویر، فعال در حوزه خودرو و عاشق گیم و محصولات گیمینگ.

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *