خنک کننده MSI MEG CORELIQUID S360 محصولی حرفه ای برای کاربران حرفه ای

وقتی صحبت از یک واترکولر حرفه ای برای پردازنده های پرچمدار اینتل و AMD می شود، نمی توان خنک کننده های سری MSI MEG CORELIQUID S را نادیده گرفت. خصوصاً اگر پردازنده ای با توان حرارتی بالا دارید، قطعاً واتر کولر S360 را باید جدی بگیرید. بیایید نگاهی داشته باشیم به عملکرد و ساخنار حرفه ای MEG CORELIQUID S360 ام اس آی که هم اکنون با گارانتی معتبر در بازار داخلی موجود است.

از زمان معرفی پردازنده های نسل 12 اینتل مشخص شد که برای انتخاب یک CPU پرچمدار دیگر نمی توان به خنک کننده های رایج و معمولی دل خوش کرد. پردازنده هایی مانند 12900K و 12900KS از نسل 12 و 13900K و 13900KS از نسل 13 چنان توان حرارتی بالایی دارند که حتی نمی توان به خرید واترکولر کمتر از 360 میلی متری فکر کرد. به زبان ساده تر شما حتی به واترکولرهای 360 میلی متری میان رده هم نباید فکر کنید. در واقع تعداد خنک کننده های مناسب این پردازنده ها، با برندهای مختلف کمتر از 10 محصول است که البته یکی از بهترین های این گروه MEG CORELIQUID S360 می باشد. ام اس آی S360 را تنها با یک هدف طراحی کرده و آن هم آزادسازی پتانسیل کاری پردازنده های قدرتمند و داغ است.

همانطور که از نام این خنک کننده مایع پیداست، سری MEG تنها مربوط به محصولاتی با عملکرد خیره کننده و پرچمداران MSI است. ام اس آی برای ساخت خنک کننده های سری اس چنان وسواس به خرج داده که تنها در عمل می توان به خیره کننده بودن آن پی برد و البته این موضوع را می توان به جوایز متعدد از برترین رسانه های تخصصی سراسر جهان متوجه شد. شاید بتوان در نگاه اول، رادیاتور 360 میلی متری، نمایشگر 2.4 اینچ IPS، سه فن حرفه ای با عملکرد بدون نویز و فن موجود در واتر بلاک برای خنک کنندگی هرچه بیبشتر را به عنوان برترین ویژگی های S360 نام برد.

در بخش طراحی MEG CORELIQUID S360 دارای ساختاری تمام مشکی است به طوری که نه در هد بلاک و نه در فن ها از نورپردازی RGB خبری نیست. هدف اصلی این خنک کننده عملکرد عالی بی نقص است نه ظاهری فریبنده. هدبلاک بسیار بزرگ طراحی شده که دلیل آن وجود واتر پمپ حرفه ای Asetek نسل 7 در دل آن، نمایشگر 2.4 اینچ IPS و البته فن 60 میلی متری است.

واتر پمپ MEG CORELIQUID S360

واتر پمپ این خنک کننده از ساخته های Asetek است که در واقع برای عملکردی بی نقص، نسل هفتم آن در نظر گرفته شده است. این واتر پمپ دارای طول عمر 50.000 ساعت، نویز عالی 21.2 دسی بل، توان مصرفی 4 وات و نهایت سرعت 2800 دور در دقیقه است.

نمایشگر MEG CORELIQUID S360

واتر کولرهای سری اس MSI دارای نمایشگر 2.4 اینچ از نوع IPS هستند تا اطلاعات درخواستی شما را به نمایش گذارد. اطلاعاتی همچون مانیتورینگ قطعات (دما، فرکانس، سرعت چرخش)، تصاویر دلخواه، گیف یا ویدیو دلخواه، نمایش ساعت و اعلانات آب و هوا را می توانید در این نمایشگر تنظیم کنید. رزولوشن 320 در 240 پیکسل در کنار نهایت روشنایی 500 نیت و عمق رنگ 16 بیت، بهترین گزینه برای دیدن اطلاعات لحظه ای، نمایش تصاویر دلخواه و افزایش زیبایی بصری سیستم است.

فن داخل بلاک MEG CORELIQUID S360

یکی از مهمترین ویژگی های این سری از خنک کننده های مایع MSI، وجود فن 60 میلی متری TROX FAN 3.0 داخل واتر بلاک است. دلیل استفاده از یک فن داخل واتر بلاک و وجود شیارهای جریان هوا در اطراف هد بلاک این است که، جریان هوای ایجاد شده به خوبی بتواند مدار قدرت یا VRM مادربرد به همراه سالید M.2 که بروی اولین و نزدیک ترین اسلات نصب شده را خنک کند. در واقع این خنک کننده هم وظیفه خنک کردن پردازنده را بر عهده دارد و هم خنک کردن VRM و اولین اسلات M.2 مادربرد. همین موضوع می تواند در زمان اورکلاک و بار کاری بالا، پایداری در عملکرد و رسیدن به نهایت قدرت پردازنده را فراهم سازد.

فن های بی صدا

فن های استفاده شده بروی این خنک کننده از نوع MEG SILENT GALE P12 است. فن هایی که برای رسیدن به بالاترین پتانسیل کاری در کنار کمترین نویز، نه تنها نورپردازی RGB را کنار گذاشته بلکه ساختاری بسیار متفاوت دارد. شاید کمتر واترکولری را پیدا کنید که بتوان فن های آن را به طور استاندارد بروی بدون حرکت و نویز 0 تنظیم کرد. این خنک کننده چنین قابلیتی دارد. سرعت چرخش فن های مورد نظر بین 0 تا 2000 دور در دقیقه است اما نکته جالب نویز بسیار عالی و کم 22.7 دسی بل در کنار جریان 56.2 CFM است که حتی در نهایت سرعت هم هیچ صدایی تولید نمی کند.

نویز کم به دلیل ساختار عالی Hydro-Dynamic Bearing این فن ها چند مزیت دارد. اولین ویژگی یا مزیت آن این است که طراحی تیغه های فن به گونه ای است که حتی در سرعت چرخش کم هم جریان هوای عالی را پدیدار می سازد. با این وجود سیستم شما در همه شرایط حتی در بار کاری بالا هم ساکت و بدون نویز است. مزیت دوم این فن های ساکت، به ساختار بلبرینگ و بدون نویز الکتریکی آن مربوط می شود. این فن ها هم در بخش صدا بدون نویز هستند و هم چرخش آنها هیچ نویز الکتریکی (بازگشت نویز به مبدا) را ارائه نمی کند. کاربران حساسی مانند آهنگ سازان یا فعالان حوزه موسیقی، دوست ندارند سیستمی که دارند دارای نویز صوتی باشد (خصوصاً در هنگام ضبط صدا و آکورد) یا کارت صدای حرفه ای که دارند، نویزهای احتمالی PCB را به خروجی صوتی اضافه کند. در واقع برای این کاربران حساس MEG CORELIQUID S360 بهترین گزینه است.

پشتیبانی از تمام پردازنده ها

در واقع مهمترین ویژگی یک خنک کننده پرچمدار، سازگاری با پردازنده های مختلف است. در حال حاضر جدیدترین سوکت های مورد استفاده LGA 1700 اینتل و AM5 ای ام دی هستند که به خوبی توسط این پردازنده پشتیبانی می شود. در بخش پردازنده های اینتل سوکت هایی همچون LGA 1700 / 1200 / 1151 / 1150 / 1155 / 1156 / LGA 2066 / 2011-3 / 2011 و در بخش پردازنده های AMD سوکت های AM5 / AM4 / AM3+ / AM3 / AM2+ / AM2 / FM2+ / FM2 / FM1 / TR4 / sTRX4 / SP3 پشتیبانی می شوند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند