مادربردهای مبتنی بر چیپ ست X570 ام اس آی به چه ویژگی هایی مجهز هستند؟

تایپه تایوان هر ساله میزبان جدیدترین و برترین رویدادها و رونمایی از محصولات حوزه سخت افزار است. اما یکی از مهمترین اتفاقات امسال کامپیوتکس 2019، رونمایی از پردازنده های جدید AMD بر مبنی Ryzen 3000 بود. پردازنده هایی که این بار سطح جدیدی از امکانات و ویژگی ها را به همراه چیپ ست X570 معرفی کرد.

ام اس آی مانند بسیاری از بازیگران صنعت آی تی و به عنوان یکی از مهمترین شرکای تجاری AMD، از برترین ویژگی های چیپ ست X570 به خوبی استفاده کرده است. می توان این طور عنوان کرد که AMD با چیپ ست X570 توانست قدم بزرگی در صنعت سخت افزار بردارد. فناوری هایی که می تواند برای تولیدکنندگان محتوا، گیمرها و تمام کاربرانی که به حداکثر رساندن عملکرد سیستم برایشان مهم است، مناسب باشد.

مادربردهای X570 ام اس آی در کامپیوتکس 2019 معرفی شدند

شرکت تایوانی MSI هم بار دیگر با دست پر به میدان رقابت آمده است. مادربردهای مبتنی بر چیپ ست X570 با پشتیبانی از نسل سوم پردازنده های رایزن، یک افزایش سرعت انقلابی را در بخش شکاف PCIe و M.2 ایجاد کرده اند. همانطور که می دانید پهنای باند بسیار بالای نسل چهارم شکاف PCIe و همچنین M.2 باعث شده تا با سرعت های خیره کننده ای در انتقال داده روبرو شویم. ام اس آی هم در مادربردهای رده بالا و میان رده خود از این ویژگی ها استفاده کرده و با بهبود آنها، سعی کرده تا تجربه ای متفاوت را از عملکرد به کاربرانش هدیه دهد. به گفته کریس کیلبورن مدیر ارشد AMD “ما از آنچه که AMD و MSI برای مشتریان خود با مادربرد های MSI X570 و ویژگی MSI Lightning Gen 4 ارائه می دهند هیجان زده هستیم”.

خنک کننده FROZR HEATSINK

چیپ ست X570 به دلیل توان حرارتی بالا (15 وات) و البته کارایی بی نظیر، به خنک کننده ای خوب احتیاج دارد. مادربردهای مبتنی بر این چیپ ست از خنک کننده فعال و غیر فعال برای خنک سازی استفاده می کنند. ام اس آی هم به عنوان یکی از بازیگران اصلی دنیای سخت افزار، از راه حل های خنک سازی FROZR HEATSINK استفاده کرده است. در این خنک کننده با ترکیبی از هیت سینک بزرگ و فنی که از بلبرینگ دوگانه استفاده کرده است، این خنک کننده را با عملکردی بالا مجهز کرده است. فن های قرار گرفته بروی PCH با طراحی اختصاصی پره ها، جریان هوای بیشتری را به سمت هیت سینک روانه می کند. همچنین طراحی خاص فن باعث شده تا از نویز اضافه کاسته شود اما در این بین کنترل خودکار سرعت فن را نباید از یاد برد. این فن در صورت حرارت کم چیپ ست فعالیت خود را متوقف می کند و با افزایش دما کنترل سرعت را در دست گرفته و شروع به حرکت می کند.

ویژگی LIGHTNING GEN4 مادربردهای مبتنی بر چیپ ست X570

تمام مادربردهای MSI X570 از فناوری جدید PCIe 4.0 (برای کارت گرافیک و هر قطعه ای که از PCIe استفاده می کند) و اسلات های حافظه M.2 پشتیبانی می کنند. شکاف PCIe نسل چهار از پهنای باند بیشتری نسبت به نسل قبل خود برخوردار است که همین مورد می تواند در عملکرد نهایی تاثیر گذار باشد. اسلات های Lightning Gen4 M.2 می توانند تا پهنای باند 64 گیگابایت در ثانیه و سرعت انتقال سریع تر از قبل را پشتیبانی کنند. برای چنین شرایطی و برای حفظ کارایی بالا، M.2 Shield Frozr در مادربردهای ام اس آی به کار آمده تا برای خنثی کردن سالیدهای M.2 مورد استفاده قرار گیرد.

ویژگی CORE BOOST با مدار رگولاتور ولتاژ دیجیتالی

تکنولوژی CORE BOOST به عضو جدانشدنی از مادربردهای ام اس آی تبدیل شده است. پشتیبانی از پردازنده های قدرتمند به مدار رگولاتور ولتاژ عالی و تامین برق مورد نیاز، احتیاج دارند. در مادربردهای X570 ام اس آی مدار رگولاتور ولتاژ پردازنده تمام دیجیتال است تا نه تنها کارایی پردازنده را بالا ببرد بلکه در صورت نیاز شرایط مناسب را برای اورکلاک پردازنده محیا سازند. این مدار قدرتمند با ترکیبی از کانکتورهای دوگانه 8 پین، پردازنده های جدید و قدرتمند را به راحتی پشتیبانی می کنند.

همچنین قابل ذکر است PCB محصولات MSI برای جلوگیری از خم شدن بهینه شده که همین موضوع انتقال سریع تر سیگنال ها تا 30 درصد را هم ممکن ساخته است.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟