جیسون شرایر، خبرنگار بلومبرگ، گزارش داد که استودیو ناتی داگ برای آمادهسازی یک دمو از پروژه آینده خود با نام Intergalactic: The Heretic Prophet، اضافهکاری اجباری را از همین حالا آغاز کرده!
این بازی اولین فرنچایز کاملاً جدید ناتی داگ در بیش از یک دهه گذشته محسوب میشود. هرچند انتشار بازی هنوز فاصله زیادی دارد و به احتمال زیاد حتی سال آینده هم عرضه نخواهد شد، اما فشار کاری از همین حالا شروع شده.
در قدم اول، نباید برای دیدن این دمو هیجانزده شد. این دمو برای پلیرها ساخته نشده، یا دستکم طبق گزارش، هدف آن چنین چیزی نیست. بر اساس گفتههای کارمندانی که شرایر با آنها صحبت کرده و به دلیل محدودیتهای کاری خواستند ناشناس بمانند، این دمو برای یک بررسی و ارائه مرحلهای به شرکت Sony Interactive Entertainment تهیه شده.
گفته شده اضافهکاری اجباری برای ساخت دموی Intergalactic: The Heretic Prophet از اواخر ماه اکتبر آغاز شده و از آن زمان ادامه داشته. در این دوره، کارکنان هر هفته حدود هشت ساعت بیشتر کار کردهاند، هرچند از آنها خواسته شده که مجموع ساعات کاریشان از 60 ساعت در هفته بیشتر نشود. علاوه بر این، کارکنان برای این بازه زمانی مجبور شدهاند بهجای سه روز، پنج روز کامل در هفته به صورت حضوری در دفتر کار حاضر شوند.
شرایر قبلاً گزارش داده بود که این بازی همچنان برای عرضه در حوالی اواسط سال 2027 برنامهریزی شده. اما حالا که استودیو از این فاصله زمانی دور هم برای رسیدن به هدفش عزمش را جزم کرده، کارکنان نگراناند که این روند چه معنایی برای ادامه توسعه بازی و نزدیک شدن به زمان عرضه Intergalactic: The Heretic Prophet خواهد داشت.
بالا بردن فشار کاری در گذشته یکی از مشکلات ناتی داگ بوده و البته به طور کلی هم در بسیاری از استودیوهای بزرگ (AAA) صنعت بازیسازی دیده میشود. با این حال، همانطور که شرایر اشاره میکند، واکنش منفی و اعتراض پلیرها نسبت به استودیوها و مدیرانی که چنین تصمیمهایی میگیرند باعث شده برخی استودیوها مسیر خود را تغییر دهند، یا دستکم اعلام کنند که قصد تغییر دارند.
در مورد وضعیت فعلی ناتی داگ هم گزارش شده که دستور اضافهکاری برای بخش عمدهای از استودیو در همین هفته به پایان رسیده و قرار است از ماه ژانویه برنامه کاری قبلی دوباره اجرا شود. همچنین اعلام شده که برنامه جدید برای بعد از ژانویه 2026، پس از بازگشت استودیو از تعطیلات، منتشر خواهد شد.
به طور معمول، در مراحل پایانی ساخت هر بازی مثل Intergalactic: The Heretic Prophet یک دوره ویرایش نهایی و بهینهسازی وجود دارد؛ این موضوع طبیعی هست و میتوان آن را بدون فشار بیش از حد به تیم انجام داد. اما اینکه ناتی داگ طبق گزارشها از همین حالا و با فاصله زیاد تا زمان انتشار، توسعهدهندگان خود را وارد دورههای اضافهکاری اجباری کرده، منطقی نیست.
ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش میدهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد بازی Intergalactic: The Heretic Prophet چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.