نسل جدید پردازنده سامسونگ در مسیر تکاملی قدرتمند تر از همیشه / خط و نشان اگزینوس

قطعا تمام شرکت ها عرصه گوشی های هوشمند تمام تلاش خود را می کنند تا تمام قطعات محصولات خود را بصورت انحصاری تولید کنند. اما قطعا چنین کاری در مواردی ضعف هایی نیز خواهد داشت. شاید یکی از اصلی ترین ضعف گوشی های هوشمند سامسونگ اگر از دید انحصاری نگاه کنیم، چیپست های اگزینوس اختصاصی در نظر گرفته شده برای گوشی های هوشمند این شرکت می باشد. اما گویا پردازنده های سامسونگ این بار دیگر با قدم هایی رو به جلو، آماده برای حضوری قدرتمند می باشند.

پردازنده سامسونگ آماده رقابت

پیش از این قدرتمند ترین پردازنده ای را که از سامسونگ دیده بودیم، اگزینوس 9820 بود که برای گوشی های خانواده گلکسی اس 10 این شرکت مورد استفاده قرار گرفت. قطعا این پردازنده 8 نانومتری در مقابل پردازنده 7 نانومتری اسنپدراگون 855 کوالکام که شاهد استفاده از این پردازنده نیز در گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 بودیم، حرفی برای گفتن ندارد.پ

اما در حالی که چند روز دیگر شاهد رونمایی گوشی های گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس این شرکت خواهیم بودف سامسونگ نوید پرده برداری از اولین پردازنده 7 نانومتری خود را داده. گویا باید شاهد پرده برداری از اگزینوس 9825 به عنوان اولین چیپست 7 نانومتری اختصاصی سامسونگ باشیم.

جالب است که مسئولین سامسونگ نوید کارایی قدرتمند تر و همچنین مصرف انرژی کمتری را برای این پردازنده جدید خود به نسبت اسنپدراگون 855 را داده اند. اما سامسونگ در این میان نگاهی ویژه ای به گوشی های هوشمند میان رده خود داشته. با توجه به اخباری که در این هفته شنیدیم اگزینوس 9630 قرار است به عنوان جدیدترین پردازنده 8 نانومتری سامسونگ از این پس برای گوشی های هوشمند میان رده این شرکت استفاده شود.

باید گفت که سامسونگ نمی خواهد چیزی را از دست بدهد چون خوب می داند در طرف مقابل هواوی هر روز با پیشرفت در عملکرد خود تهدید جدی برای آن ها خواهد بود و سامسونگ نیز شرکتی نیست که بخواهد رتبه اول فروش گوشی های هوشمند جهانی را به این راحتی ها از دست بدهد.

پست های مرتبط

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل مانند Core Ultra 9 285K دارای سرعت کلاک حداکثر 5.5 گیگاهرتز هستند

لینوکس پچ جدیدی از AMD برای نسل بعدی پردازنده‌های Zen 5 دریافت کرده است

شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 را با نام‌های 7235H و 7235HS در وبسایت خود فهرست کرد