مشخصات سخت افزاری نسل بعد ایکس باکس اعلام شد: پروژه فوق العاده اسکارلت

مشخصات سخت افزاری ایکس باکس بعدی مایکروسافت، همان طور که انتظار میرفت امروز توسط این کمپانی در نمایشگاه E3 2019 اعلام شد. اولین جزئیات سخت افزاری اعلام شده از این دستگاه بسیار نوید بخش هستند و هیجان در بین گیمرها را بسیار بالا برده است.

·        کنسول های نسل بعد، پی سی گیمینگ را نابود میکنند!

شایعات حاکی از این دارند که مایکروسافت در سال 2020 ایکس باکس بعدی را در دو نسخه روانه بازار خواهد کرد. یک مدل به عنوان جایگزین ایکس باکس وان ایکس و مدل دیگری به عنوان نسل جدید ایکس باکس وان اس از راه خواهد رسید. نسل جدید کنسول بازی مایکروسافت با عنوان پروژه اسکارلت معرفی شده است.

اما میپردازیم به مشخصات سخت افزاری ایکس باکس نسل بعد که مایکروسافت برای این کنسول پردازنده سفارشی AMD Zen 2 و معماری Radeon RDNA را در نظر گرفته است. به گفته ردموندی ها، این کنسول 4 برابر سریعتر از ایکس باکس وان ایکس خواهد بود.

این در حالیست که وان ایکس در حال حاضر به عنوان قو ترین کنسول بازی جهان شناخته میشود. همچنین مایکروسافت از حافظه سریعتر GDDR6 در این کنسول استفاده میکند که رزولوشن بسیار بالا و فریم ریتی را ارائه میدهد که تاکنون در هیچ کنسول دیگری شاهد نبوده ایم.

·        پروژه قدرتمند اسکارلت برای تجربه بی نظیر بازی ها روی کنسول

کنسول پروژه اسکارت مایکروسافت قادر به پشتیبانی از رزولوشن 8K می باشد و میتواند بازی ها را با نرخ 120 فریم بر ثانیه اجرا کند. همچنین این کنسول مجهز به فناوری Ray Tracing و پشتیبانی از نرخ بروزرسانی متنوع است. از دیگر مشخصات سخت افزاری جذاب این کنسول باید به بهره مندی از حافظه پر سرعت SSD اشاره کرد.

به گفته سخنگوی ایکس باکس در ویدئوی رونمایی از این پروژه، مایکروسافت از نسل تازه ای از اس اس دی ها در کنسول بازی بعدی خود استفاده کرده و از اس اس دی به عنوان رم مجازی در این دستگاه به کار گرفته است. مایکروسافت مدعیست این باعث میشود عملکرد ایکس باکس جدید در بارگذاری بازی ها، 40 برابر سریعتر باشد!

همان طور که پیش بینی میشد، رقابت پلی استیشن 5 و ایکس باکس بعدی از لحاظ مشخصات سخت افزاری بسیار داغ است. پیش تر سونی پشتیبانی PS5 از رزولوشن 8K، صدای سه بعدی، حافظه SSD و سازگاری با بازی های PS4 را تائید کرده بود. همچنین PS5 مجهز به پردازنده 8 هسته ای نسل سوم AMD رایزن است و با گرافیک مجهز به فناوری Ray Tracing روانه بازار خواهد شد.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

کنسول نینتندو سوییچ 2 با بازی‌های نسل قبلی سازگاری کامل دارد

شایعه : کنسول نینتندو سوییچ 2 در سال 2024 عرضه می‌شود

بررسی ماشین اصلاح VGR V-001 / خفن، جذاب و کابردی