مشکلات RTX 3080 : بالاخره انویدیا واکنش نشان داد و از شرکا حمایت کرد

مشکلات انویدیا تمامی ندارد. این مشکلات هم به تصمیم گیری های اشتباه و البته برنامه ریزی غلط این شرکت مربوط می شود نه شرکای آن. پس از سکوت معنی دار انویدیا نسبت به مشکلات به وجود آمده برای کارت گرافیک های RTX 3080 ، این شرکت بالاخره واکنش نشان داد.

انویدیا پس از انتشار درایور جدید اینطور عنوان کرد: “در مورد کارت گرافیک های سفارشی، شرکای ما به خوبی طرح های سفارشی خود را اجرا می کنند و ما از نزدیک با آنها همکاری می کنیم. معماری درست و تعداد مناسب خازن های پلیمری در مقابل خازن های سرامیکی بسته به نوع طراحی کارت گرافیک متفاوت است و لزوماً نشان دهنده کیفیت آن نیست”.

قطعا با چنین پیامی انویدیا مشکلات پیش آمده را مربوط به خازن ها نمی داند و مشکل را نه از طرح خود می داند و نه از طرح شرکا. این در حالی است که تمام شرکت ها بعد از اجرای طرح اولیه در بخش تنظیم کننده های ولتاژ فرکانس پردازنده گرافیکی، حداقل یک بار طرح خود را تغییر داده اند تا به پایداری بهتر برسند. همین موضوع نشان از آن دارد که خازن های پلیمری اس پی کپ و تانتالوم برای پیمایش ولتاژ فرکانس کارت گرافیک ها نسبت به خازن های سرامیکی MLCC عملکردی ضعیف تری دارند.


کارت گرافیک RTX 3090 انویدیا معرفی شد / مشخصات و قیمت RTX 3090

کارت گرافیک RTX 3080 انویدیا معرفی شد / مشخصات و قیمت RTX 3080

کارت گرافیک RTX 3070 انویدیا معرفی شد / مشخصات و قیمت RTX 3070


واکنش اصلی انویدیا برای حل این مشکل چه بود؟

انویدیا به سرعت درایور جدید 456.55 را منتشر کرد. با انتشار این درایور جدید بسیاری از کاربران که با کارت های خود مشکل داشتند این درایور را نصب کردند و البته اینطور عنوان کردند که “مشکل برطرف شد” !!. حال به شما می گوییم که این مشکل چطور برطرف شد. در واقع انویدیا در این درایور فرکانس بوست کارت ها را تا حدی محدود کرده و طبق گزارش کاربران شاهد کاهش فرکانس در فرکانس بوست هستیم. انویدیا با کاهش فرکانس بوست توانست مشکل این کارت گرافیک ها را برطرف کند اما در واقع این عملکرد تنها پاک کردن صورت مسئله بود نه برطرف کردن مشکل.

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !