انویدیا نه دو مدل بلکه سه مدل RTX 4060 را راهی بازار می کند !

سال های گذشته انویدیا سری xx60 خود را با دو مدل پایه و  Ti معرفی می کرد. البته کارتی مانند سری RTX 3060 تا کنون در سه مدل عرضه شده اما این سه مدل در یک برنامه ریزی از پیش تعیین شده نبودند. اکنون MEGAsizeGPU فاش می کند که انویدیا نه دو مدل بلکه سه مدل از RTX 4060 را معرفی می کند اما هر سه مدل در یک زمان وارد بازار نمی شوند.

با داغ شدن شایعه های RTX 4060 Ti با حافظه 8 گیگابایت، طیف وسعی از نارضایتی ها به سمت انویدیا راهی شد. وجود 8 گیگابایت VRAM برای کارتی که نسخه پایه آن هم دارای همان ظرفیت حافظه تصویری است، قطعاً برای کاربران و مصرف کننده نا امیدکننده است. از این رو کارت های RTX 4060 و RTX 4060 Ti با VRAM 8 گیگابایت معرفی می شوند اما یک نسخه دیگر از این سری با حافظه تصویری 16 گیگابایت عرضه می شود.

به گفته این افشاگر، هر سه کارت گرافیک در این ماه معرفی خواهند شد، اما دو مدل در ماه جولای عرضه خواهند شد. گیمرها و دیگر کاربران اکنون باید انتظار داشته باشند که RTX 4060 Ti 8GB در این ماه در دسترس قرار گیرد، اما کارت RTX 4060 Ti 16GB و مدل پایه این سری در ماه جولای در قفسه عرضه خواهند شد.

با این وجود اگر در انتظار خرید جدیدترین میان رده انویدیا هستید، بهتر است کمی صبر کنید تا نسخه 16 گیگابایتی آن راهی بازار شود. البته این نکته را هم باید اظافه کنم که 16 گیگابایت حافظه تصویری یا VRAM برای چنین کارت گرافیکی با رابط حافظه 128 بیتی، گزینه بسیار عجیب و غیر کاربردی است اما اگر به دنبال وضوح بالا و افزایش تنظیمات گرافیکی در بازی های AAA روز هستید، تا حدی این حافظه تصویری غیر عادی به کار می آید.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند