دوربین Lumix S1H پاناسونیک با قابلیت فیلمبرداری 6K رونمایی شد

دوربین Lumix S1H جدیدترین تلاش کمپانی پاناسونیک در ساخت دوربین های فول فریم بدون آینه است. لومیکس های پاناسونیک همواره به واسطه توانایی بالایی که در زمینه فیلمبرداری دارند، نزد کاربران حرفه ای جایگاه ویژه ای دارند. Lumix S1H نیز از این قاعده مستثنی نیست و یک دوربین توانا به شمار میرود.

·        اولین دوربین فول فریم با قابلیت ضبط ویدئو 6K

پاناسونیک امروز دوربین Lumix S1H را کیفیت بالاتر و البته قیمت بیشتر رونمایی کرد. این دوربین فول فریم قادر است با کیفیت فوق العاده بالای 6K در سرعت 24 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. در واقع دوربین Lumix S1H، نسل جدید Lumix S1 محسوب میشود که سال گذشته توسط دوربین ساز ژاپنی رونمایی شد.

پاناسونیک پائیز آینده دوربین فول فریم جدید خود را با قیمت چشمگیر 4000 دلاری روانه بازار خواهد کرد.  این شرکت مدعیست که Lumix S1H اولین دوربین فول فریم در جهان است که میتواند کیفیت 6K با نرخ 24 فریم بر ثانیه در نسبت تصویر 3:2 یا کیفیت 5.9K در نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

·        ثبت بالاترین جزئیات در بدترین شرایط نوری

این ویژگی برای آن دسته از کسانی که در کیفیت 4K فیلمبرداری میکنند نیز مفید است. این افراد میتوانند ویدئوها را برش دهند یا تثبیت سازی را روی آنها اعمال کنند در حالی که کیفیت تصاویر نیز حفظ خواهد شد. پاناسونیک، گسترده داینمیکی 14+ نقطه ای را Lumix S1H ارائه میدهد که باعث ثبت جزئیات بیشتر حتی در شرایط با نور بسیار کم یا بسیار زیاد خواهد شد.

این کمپانی وجود تثبیت گر داخلی تصویر در دوربین جدید خود را هنوز اعلام نکرده، اما از آنجایی که S1 و S1R به این ویژگی مجهز بودند، انتظار میرود این دوربین نیز که به طور تخصصی برای فیلمبرداری با کیفیت بسیار بالا طراحی، از تثبیت گر داخلی برخوردار باشد. از دیگر نقاط قوت دوربین Lumix S1H باید به عدم محدودیت زمانی در ضبط ویدئو اشاره کرد. تنها محدودیت از این حیث، فضای کارت حافظه و باتری دستگاه است.

·        غول 4 هزار دلاری پاناسونیک برای حرفه ای ها

با اینکه لومیکس جدید پاناسونیک قیمت بسیار بالایی دارد، اما با توجه به قابلیت خیره کننده این دوربین در فیلمبرداری، انتظار برچسب قیمتی فراتر از نیز برای آن میرفت. مسلما این دوربین طراحی شده برای فیلمبردارهای حرفه ای است که صرف چنین هزینه ای برای آنها توجیه منطقی دارد. پاناسونیک اکنون با این دوربین، یک برگ برنده دیگر در زمینه فیلمبرداری در اختیار دارد.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

مقایسه Fujifilm X-S20 و Sony A6700 / هیجان انگیز و ارزشمند

کانن برای مبارزه با Fujifilm X-S20 و Sony ZV-E10 دوربین PowerShot V100 را معرفی می کند

نگاهی به دوربین X-T5 جدیدترین شاهکار Fujifilm و مقایسه با X-T4