اگر فکر می کنید PCIe 4.0 سرعت بالایی دارد پس مشخصات PCIe 6.0 را ببینید

اسلات های M.2 مجهز به ترمال گارد

با ورود پردازنده های رایزن 3000 و چیپ ست X570، نسل چهارم رابط PCIe معرفی شد که از سرعت بالا و پهنای باند بیشتری سود می برد. اما گروه PCI-SIG مدتها است که بروی نسخه های بهتر مانند PCIe 6.0 کار می کنند تا سرعت بیشتر و پهنای باند فوق العاده ای را ارائه کند.

با این که بیشتر مادربردهای بازار همچنان از رابط PCIe 3.0 استفاده می کنند، ورود نسخه چهارم این رابط، سرعت و پهنای باند بسیار بیشتری را ارائه کرد. به لطف پردازنده های AMD Ryzen 3000، و مادربرد مبتنی بر X570، رابط PCIe 4.0 با سرعتی معادل 32 گیگابایت در ثانیه نسبت به 16 گیگابایت در ثانیه PCIe 3.0 بروی خط x16 فعالیت می کند. سرعتی بالا که در کنار پهنای باند 1.969 گیگابایت در ثانیه نسبت به نسل قبل تا دو برابر افزایش پیدا کرده است.

اما اخبار منتشر شده نشان می دهد که گروه PCI-SIG در حال بروی نسل ششم این رابط است تا این رابط را تا سال 2021 روانه بازار کند. ششمین نسل از PCIe می تواند از ضمن سازگاری با نسل های قبل سخت افزارهای پشتیبانی شده، سرعت بسیار بیشتری را ارائه کند. این شرکت دو مورد از تغییرات اساسی که شامل کدگذاری PAM-4 و تصحیح خطاهای پیش رو می شوند را در دستور کار خود قرار داده تا با سرعتی بیشتری این رابط را برای نسل جدیدی از سخت افزارها آماده سازد.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟