معرفی رسمی ریلمی ایکس 3 سوپر زوم / غوغای سنسور پریسکوپ و قدرت زوم بالا

بازار پیکسل های گوشی های هوشمند روز به روز داغ تر می شود و هر شرکت تلاش دارد تا سنسور های دوربین قدرتمند تر و با قابلیت های بیشتری را برای گوشی های هوشمند خود در نظر بگیرد. این بار اما ریلمی ایکس 3 سوپر زوم با بهره بردن از سنسور های قدرتمند در کنار سنسور پریسکوپ با قابلیت زوم 60 برابری هیبرید بصورت رسمی معرفی شد.

مشخصات ریلمی ایکس 3 سوپر زوم

طراحی و صفحه نمایش

ریلمی همواره طراحی های زیبا و کاربر پسندی را برای گوشی های هوشمند خود در نظر گرفته. این بار هم ریلمی ایکس 3 سوپر زوم با طراحی جذاب و چشم نوازی معرفی شده. در نگاه اول صفحه نمایش زیبای این گوشی هوشمند چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

صفحه نمایش 6.57 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسلی که به ناچ بسیار زیبا و دوست داشتنی ایفینیتی O مجهز شده. با توجه به در نظر گرفته شدن دو سنسور برای دوربین سلفی، بریدگی ناچ صفحه نمایش همانند طراحی می باشد که اولین بار سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس از آن بهره برده بود.

این صفحه نمایش قابلیت ارائه نرخ بروزرسانی 120 هرتز را نیز خواهد داشت. با توجه به بهره بردن از پنل IPS LCD برای صفحه نمایش، ریلمی تصمیم گرفته تا از سنسور حسگر اثر انگشت در قسمت کناری این گوشی استفاده کند تا طراحی قسمت پشتی زیبا تر از همیشه باشد.

دوربین

همانطورکه گفتیم دیگر در قسمت پشتی شاهد قرار گیری سنسور حسگر اثر انگشت نیستیم و چهار سنسور دوربین با چیدمانی ستونی شکل در کنار یکدیگر قرار گرفته اند که سنسور پریسکوپ بیش از پیش با معماری مربعی شکل اش خودنمایی می کند.

سنسور اصلی 64 مگاپکسلی با قابلیت زوم 60 برابری هیبرید به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی پریسکوپ 122 میلی متری با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال درکنار سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو، سنسور های دوربین چهارگانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

اما نکته جالب دیگر، مجهز شدن دوربین سلفی به دو سنسور می باشد. سنسور اصلی 32 مگاپیکسلی سونی IMX616 به همراه سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض دوربین سلفی دوگانه ریلمی ایکس 3 سوپر زوم را تشکل می دهند. با توجه به سنسور های دوربین در نظر گرفته شده باید منتظر عملکرد بسیار خوبی از این گوشی هوشمند باشیم.

سخت افزار و قیمت

دربخش مشخصات سخت افزاری اما ریلمی تصمیم به استفاده از پردازنده نسل قبلی اسنپدراگون 855 پلاس شرکت کوالکام که با هدف استفاده برای گوشی های هوشمند گیمینگ روانه بازار شده بود گرفت.

از دیگر مشخصات سخت افزاری می توان به رم قدرتمند 12 گیگابایتی و حاظه داخلی 256 گیگابیتی در کنار باتری 4200 میلی آمپر ساعتی مجهز به شارژر 30 واتی شارژ سریع اشاره کرد. ریلمی ایکس 3 سوپر زوم با قیمت پایه 499 یوریی روانه بازار خواهد شد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

احتمالاً سامسونگ استارت تولید گره 2 نانومتری را زده باشد !

سامسونگ حداقل دو سال از اپل در بخش فناوری تراشه عقب‌تر است

معرفی MSI Companion در پلتفرم ام اس آی سنتر