کاهش قیمت پردازنده های نسل نهم اینتل در سری KF و F رقم خورد

اینتل به تازگی پردازنده های نسل دهم Core X را وارد میدان رقابت کرده است؛ کاهش 50 تا 60 درصدی قیمت به نسبت هر هسته پردازشی، برجسته ترین بخش اقتصادی این تراشه ها را تشکیل می دهد. از سوی دیگر باخبر شده ایم که این کمپانی اقدام به کاهش قیمت سراسری برخی پردازنده های خود از نسل نهم کرده است.

هرچند که در بازی و برخی از پردازش ها، پردازنده های نسل نهم Intel همچنان دست برنده را به نسبت پردازنده های Ryzen 3000 در اختیار دارند، اما فروش پردازنده های AMD ZEN2 بسیار خیره کننده بوده و موقعیت اینتل را در بازارهای جهانی تحت الشعاع قرار داده است. از این رو این شرکت اقدام به انتشار پردازنده هایی مانند Core i9-9900KS کرده و اینک قیمت CPUهای سری KF و F را کاهش داده است.

پردازنده های سری K و KF فاقد تراشه گرافیکی مجتمع بوده و تمام ترانزیستورهای آنها به بخش CPU اختصاص یافته است. با این وجود قیمت تمام شده آنها، تفاوتی با سری های دیگر ندارد. اینک اینتل قیمت پردازنده های سری K و KF را تا 25 درصد کاهش می دهد که در نتیجه می تواند به افزایش فروش این تراشه منجر شود. بسیاری از گیمرها همچنان ترجیح می دهند که سیستم جدید خود را با پردازنده نسل نهم اینتل اسمبل کنند که این خبر خوبی برای آنها خواهد بود.

عده ای بر این گمان هستند که پردازنده های سری F و KF شامل تراشه هایی هستند که به دلایلی در حین تولید دارای مشکلاتی بوده و از این رو قسمت گرافیکی آنها به درستی کار نمی کند. در نتیجه اینتل آنها را بدین شیوه روانه بازار می کند که حالا با تخفیف 25 درصدی، ارزش خرید بیشتری پیدا کرده اند. البته این مسئله هیچگاه به شکل رسمی از سوی اینتل تایید یا تکذیب نشد.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !