امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۲ ساعت : ۰۵:۴۹

بازی Resident Evil Requiem روی نینتندو سوییچ 2 به خوبی اجرا شد

وقتی شرکت CAPCOM اعلام کرد که بازی Resident Evil Requiem برای کنسول نینتندو سوییچ 2 هم عرضه می‌شود بسیاری از طرفداران نسبت به نحوه اجرای آن روی این کنسول تعجب کردند؛ چراکه سوییچ به‌طور کلی، سخت‌افزاری ضعیف‌تر از رقبای نسل جدید خود دارد.

با این حال، ویدیوهای ضبط‌شده‌ای که هفته گذشته در نمایشگاه توکیو گیم شو 2025 منتشر شد، نشان داد که بازی روی آخرین کنسول نینتندو بسیار روان اجرا می‌شود.

در جریان همین نمایشگاه، کوشی ناکانیشی، کارگردان بازی از شرکت CAPCOM گفت که حتی خود توسعه‌دهندگان هم ابتدا از دیدن اجرای روان این بازی روی نینتندو سوییچ 2 شگفت‌زده شده‌اند. او این موفقیت را نتیجه عملکرد قدرتمند موتور بازی RE Engine دانست.

ناکانیشی توضیح داد:

از ابتدا این بازی را به گونه‌ای طراحی کردیم که انعطاف‌پذیر باشد. با تنظیم گزینه‌های مختلف، بازی را طوری ساختیم که روی سخت‌افزارهای متنوع، از بالا تا نسبتاً پایین، سازگار شود. بنابراین سوییچ 2 می‌تواند متناسب با مشخصات سخت‌افزاری خودش به‌خوبی بهینه شود. ما چیزی که مخصوص سخت‌افزار قدرتمند ساخته شده باشد را به زور پایین نیاوردیم، بلکه شرایط مختلف سخت‌افزاری را از قبل در نظر گرفتیم. وقتی برای اولین بار دیدیم بازی چقدر روان و زیبا اجرا می‌شود، حتی خودمان هم شگفت‌زده شدیم. فکر می‌کنم این نتیجه تلاش تیم سازنده موتور بازی بود.

بازی Resident Evil 9 با نام رسمی Resident Evil Requiem معرفی شدجالب اینجاست که در بخش دیگری از مصاحبه با فامیتسو، ماسائو کومزاوا، تهیه‌کننده بازی گفت که در غرفه‌های رویداد TGS 2025 گیمرها می‌توانستند بین اجرای بازی روی نینتندو سوییچ 2 یا لپ‌تاپ‌های شخصی انتخاب کنند. در نتیجه اگر بازی روی سوییچ 2 روان اجرا شود، انتظار می‌رود روی طیف گسترده‌ای از رایانه‌ها هم مشکلی نداشته باشد، هرچند CAPCOM هنوز سیستم مورد نیاز رسمی را برای نسخه PC اعلام نکرده است.

تنها چیزی که تاکنون مشخص شده این است که نسخه PC از فناوری‌های NVIDIA DLSS 4 Multi Frame Generation و Path Tracing پشتیبانی خواهد کرد. احتمالاً سایر فناوری‌های ارتقای تصویر مثل AMD FidelityFX Super Resolution و Intel XeSS هم پشتیبانی شوند، اما هنوز این موضوع به صورت رسمی تأیید نشده.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد نسخه کنسولی بازی Resident Evil Requiem برای نینتندو سوییچ 2 چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *