پتنت جدید سامسونگ و نمایشگر انعطاف پذیر دیگر: رویاپردازی ادامه دارد

پتنت جدید سامسونگ حاکی از این دارد که این غول کره ای همچنان ایده ساخت گوشی منعطف را در سر دارد. این در حالیست که گلکسی فولد، تلاش سامسونگ برای ساخت چنین گوشی هوشمند با شکست مواجه شده است.

  • تلاش با وجود شکست گلکسی فولد

گلکسی فولد پس از مدت کوتاهی بعد از عرضه با مشکلاتی از نظر مقاومت مواجه شد تا کمپانی کره ای مجبور به توقف عرضه آن شود. هنوز هم مشخص نیست که چه زمانی مجددا این محصول وارد بازار خواهد شد.

اما پتنت جدید سامسونگ همان طور که گفته شد طراحی یک گوشی با نمایشگر قابل انعطاف را نمایش میدهد. در نگاه اول به این پتنت، شاهد یک گوشی هوشمند با طراحی معمول هستیم اما نمایشگر لول شدنی این دستگاه، راز پنهان در پتنت است و در بالای نمایشگر نیز دوربین سلفی و بلندگوی تماس گوشی قرار گرفته است که به نظر قابلیت جدا شدن از بدنه اصلی دستگاه را دارد.

بر اساس چیزی که در پتنت شاهد هستیم، دستگاه شباهت هایی به گوشی هوشمند بلک بری Priv دارد اما خبری از صفحه نمایش QWERTY نیست و به جای آن نمایشگری بسیار طویل قرار دارد. صفحه نمایش های منعطف لول شدنی فناوری غیر ممکنی به حساب نمیآیند.

ال جی امسال این نوع از نمایشگرهای خود با پنل OLED را روانه بازار خواهد کرد و شرکت کورنینگ، تولید کننده محافظ های گوریلا گلس نیز در حالت سخت محافظ هایی مختص اینگونه نمایشگرها می باشد. اما از آنجا که سامسونگ هنوز در مرحله ثبت پتنت در این مورد قرار دارد، شاید چند سالی طول بکشد تا این فناوری را در گوشی های این شرکت شاهد باشیم.

میزان مقاومت دستگاه، مکانیزم کشویی و عملکرد آن و مقاومت آن در برابر ذرات خارجی سوالاتیست که در مورد پتنت جدید سامسونگ وجود دارد. مطمئنا معرفی یک گوشی هوشمند لول شدنی میتواند اتفاق هیجان انگیزی در این صنعت باشد اما باید دید نتیجه این حرکت خلاقانه چه خواهد بود.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

آیپد مینی 7 اپل احتمالاً در سال 2026 عرضه شود

احتمالاً سامسونگ استارت تولید گره 2 نانومتری را زده باشد !

سامسونگ حداقل دو سال از اپل در بخش فناوری تراشه عقب‌تر است