امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۰۳:۰۸

بیماری انباشت بازی در استیم : بازی رو بخر ولی اجراش نکن !

با وجود تمام تلاش‌های شرکت اپیک در سال‌های اخیر، استیم همچنان بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین بازی‌های کامپیوتری باقی مانده است.

به نظر می‌رسد استیم حتی برای بازی‌سازان هم انتخاب بهتری باشد. این در حالی است که شرکت ولو (مالک استیم) 30٪ از درآمد بازی‌ها را برای خودش برمی‌دارد و در مقابل، اپیک فقط 12٪ سهم می‌گیرد!

طبق گفته تحلیلگر صنعت بازی، «کریس زوکوفسکی»، شرکت ولو موفق شده جامعه‌ای از کاربران را جذب کند که عادت دارند بازی‌هایی را بخرند که هرگز آن‌ها را اجرا نمی‌کنند!

ولو مشکلی را حل کرد که حتی نتفلیکس هم هنوز با آن درگیر است:
چطور می‌توان به افرادی که سرگرمی کافی در اختیار دارند، چیز جدیدی فروخت؟
راه‌حل ولو ساده بود: آن‌ها در آینده‌ای خیالی برای گیمرها شرایطی فراهم کردند تا شاید روزی وقت کنند بازی را انجام دهند (البته واقعیت این است که احتمالاً هیچ‌وقت این کار را نمی‌کنند).

دلیل اینکه باری‌سازان حاضرند 30٪ از درآمدشان را به ولو بدهند این است که بازار استیم پر از کاربران پرشور و پول‌خرجی است که بازی می‌خرند، حتی اگر قصد بازی کردنش را نداشته باشند.

استیمطبق یک نظرسنجی در مورد بازی‌هایی که در جشنواره «Steam Next Fest» شرکت کرده بودند، اکثر مردم فقط بازی‌ها را به لیست علاقه‌مندی‌های خود (Wishlist) اضافه می‌کنند بدون اینکه حتی دموی رایگان آن را بازی کنند!
دموی رایگان دارد! اگر این‌قدر علاقه دارند، چرا بازی نمی‌کنند؟

«کریس ری» از Wccftech هم 6062 بازی در استیم دارد، اما طبق آمار سایت SteamDB، فقط حدود 20٪ از آن‌ها را اجرا کرده!
بدون شک، فهرست بازی‌های عقب‌افتاده‌اش بسیار زیاد است، البته همه این بازی‌ها را خودش نخریده (برخی برای بررسی به او داده شده)، ولی بیشترشان را خودش خریده است.

استیم تخفیف‌های عجیبی هم دارد، مثل تخفیف‌های بزرگ جشنواره تابستانی فعلی. اگر قصد خرید بازی‌هایی دارید که احتمالاً هیچ‌وقت بازی نمی‌کنید، یادتان باشد این تخفیف‌ها فردا تمام می‌شوند!

و در پایان، یک سؤال جدی:
شما هم به این بیماری «انباشت بازی» در استیم دچارید؟ نظراتتان را با ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *