مشخصات ریلمی ایکس 9 پرو / میان رده یا پرچمدار ؟

شرکت چینی ریلمی شاید آنطور که باید و شاید در میان کاربران ایرانی شناخته شده نباشد، اما این برند چینی در بازار های جهانی با عملکرد بسیار خوبش، توانست کاربران بسیاری را به سمت خودش جلب کند. با توجه به شایعات منتشر شده قرار است بزودی شاهد رونمایی اسمارتفون جدید این شرکت باشیم که پیش بینی می شود با نام ریلمی ایکس 9 پرو معرفی شود.

پیش از این ریلمی ایکس 7 مکس 5G اولین گوشی  هوشمند جهان بود که با بهره بردن از قدرتمند ترین پردازنده مدیاتک، یعنی دیمنسیتی 1200 معرفی شده بود. اما ریلمی ایکس 9 پرو با با توجه به شایعات منتشر شده، قرار است به یکی از قدرتمند ترین پردازنده شرکت کوالکام، یعنی اسنپدراگون 870 مجهز شود.

این گوشی هوشمند از نظر طراحی ظاهری نیز تفاوت چندانی با ریلمی ایکس 7 مکس 5G ندارد. در نمای رو به رویی، ریلمی ایکس 9 پرو قرار است به صفحه نمایشی 6.55 اینچی با رزولوشن 1080×2400 پیکسلی از نوع امولد مجهز شود. برای طراحی صفحه نمایش هم از ناچ اینفینیتی O استفاده شده و در لبه های کناری صفحه نمایش نیز خمیدگی هایی را شاهد هستیم که کمک شایانی به کم شدن حاشیه ها و هرچه یکدست شدن این صفحه نمایش کرده است.

در قسمت پشتی نیز، یک سنسور دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی به همراه سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع فوق عریض و سنسور 2 مگاپیکسلی سنجش عمق برای ثبت هرچه بهتر تصاویر پرتره، سنسور های دروبین سه گانه ریلمی ایکس 9 پرو را تشکیل می دهند. برای دوربین سلفی نیز سنسور 32 مگاپیکسلی در نظر گرفته خواهد شد. باتری 4400 میلی آمپر ساعتی که از دو سلول جداگانه تشکیل شده و توانایی پشتیبانی از شارژ سریع با توان 65 واتی را دارد نیز از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده می باشند. با نوجه به مشخصات در نظر گرفته شده نمی توان گفت که ریلمی ایکس 9 پرو یک اسمارتفون میان رده می باشد یا پرچمدار، البته احتمال اینکه شاهد رونمایی یک میان رده، رده بالا باشیم بیشتر است.

پست های مرتبط

اپل احتمالاً چت‌بات Apple GPT را راه‌اندازی نکند

شرکت TSMC در ساخت تراشه Tensor G5 گوگل مشارکت می‌کند

تست DLSS 3.0 با RTX 4050 لپ تاپ