اس اس دی‌های سری XG6-P توشیبا در کامپیوتکس 2019 رونمایی شدند

اس اس دی‌های سری XG6-P کمپانی ژاپنی توشیبا در نمایشگاه کامپیوتکس 2019 رونمایی شدند. توشیبا یکی از نام های مهم صنعت حافظه به شمار میرود اکنون با معرفی حافظه های پرسرعت جدید خود، توجهات را به خود جلب کرده است.

  • سرعت نوشتن بسیار بالای اطلاعات

اس اس دی های سری XG6-P توشیبا برگرفته شده از حافظه های NVMe M.2 این شرکت هستند که از نظر سرعت نوشتن اطلاعات، در سطح بسیار بالایی قرار دارند. این حافظه ها در مدل های مختلف و در حداکثر ظرفیت 2 ترابایتی روانه بازار خواهند شد. بنابراین اس اس دی‌های سری XG6-P برای استفاده در ایستگاه های کاری قدرتمند و سیستم های مخصوص بازی بسیار مناسب هستند.

سرعت حرف اول را در حافظه های اس اس دی میزند. اس اس دی های جدید توشیبا نسبت به نسل قبل، از 30 درصد سرعت نوشتن تصادفی بیشتر و 15 درصد سرعت خواندن اطلاعات بالاتر برخوردارند. بدین ترتیب سیستم های مجهز به این حافظه ها قادر به اجرای بسیار سریع برنامه ها و دسترسی سریع به اطلاعات خواهند بود.

  • مصرف بهینه، ظرفیت بالا، ضخامت کم

توشیبا در این سری از اس اس دی های خود از فناوری 96 لایه ای BiCS Flash 3D TLC (3 بیت برای هر سلول) استفاده کرده که این عاملی برای افزایش فضای ذخیره سازی آنها شده است. در عین حال با این فناوری، این حافظه ها از ضخامت بسیار کم، سرعت بسیار بالا و مصرف فوق العاده کم انرژی برخوردار شده اند.

سری XG6-P مجهز به رابط PCIe Gen3 x4 هستند که امکان دستیابی به حداکثر سرعت خواندن تصادفی 3180 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن 2920 مگابایت بر ثانیه را فراهم میکند. آی‌آپس خواندن تصادفی این حافظه ها حداکثر 355000 و در مورد نوشتن تصادفی حداکثر 365000 هزار عنوان شده است. سری XG6-P در مقایسه با سری XD5 مصرف کمتر و ابعاد کوچک تری دارند و برای استفاده از مراکز اطلاعات نیز بهینه سازی شده اند.

  • ایده آل برای سرورها و کاربری حرفه ای

به گفته توشیبا، سری حافظه های XG6-P این شرکت برای پر کردن شکاف میان کاربران سطح بالا و مراکز اطلاعات سطح پائین در نظر گرفته شده اند و برای استفاده در زمینه های مبتنی بر هوش مصنوعی، ماشین یادگیری و پردازشات پیچیده و سنگین طراحی شده اند. بدین ترتیب توشیبا حافظه های SSD جدید خود را برای کاربردهای سنگین و حساس کاملا ایده آل میداند.

سری XG6-P حافظه های پرسرعت توشیبا با برخورداری از پروتکل 1.3a اصلاح شده NVMe، ارائه دهنده قابلیت های جدیدی در حوزه حریم خصوصی و مدیریت هستند تا برای هر دو دسته کاربران مراکز اطلاعات و مشتریان حرفه ای انتخاب های مناسبی باشند. همچنین قابلیت های امنیتی این حافظه ها به واسطه پشتیبانی از TCG Pyrite Version 1.0 برای پیکربندی های Non-SED و TCG Opal Version 2.01 برای پیکربندی SED ارتقا پیدا کرده است.

نمونه برداری از حافظه های SSD سری XG6-P شرکت توشیبا در فرم فاکتور M.2 با ابعاد 22×80 میلی متر از ماه آینده آغاز خواهد شد.

منبع: TechPowerup

پست های مرتبط

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد