فولکس واگن ID.R و رکورد شکنی هایی که همچنان ادامه دارد

فولکس واگن با خودروی تمام الکتریکی ID.R تا کنون توانست رکوردهای زیادی را جابجا کند. این خودرو پتانسیل بالایی در ثبت رکورد در پیست های پر پیچ و خم دارد اما آخرین رکورد شکنی آن به فستیوال گودوود بر می گردد.

فولکس واگن ID.R با دو موتور الکتریکی، توانایی تولید 671 اسب بخار را دارد. این خودرو تنها 1100 کیلوگرم وزن دارد که همین مورد برای رکورد شکنی های آن کافی است. عملکرد عالی و هماهنگ این خودرو آن را در دسته سریع ترین های دنیا خصوصاً برای پیست هایی مانند نوربویگ رینگ تبدیل کرده است.

این خودرو پس از رکوردشکنی در پیست نوربرگ رینگ و مسابقات پایکس پیکس، این بار توانست پیست معروف فستیوال گودوود را تنها در زمان 39.90 ثانیه ثبت کند. رکوردی که پیش از این در اختیار خودروی مک لارن مرسدس MP4/13 فرمول ۱ با رانندگی نیک هدفیلد بود.

اولین رکورد فولکس واگن ID.R در فستیوال گودوود 41.18 ثانیه بود اما در روز بعد این زمان به 39.90 کاهش یافت تا در نهایت پس از 20 سال رکورد قبلی شکسته شود. این خودروی الکتریکی با رانندگی رومن دوما توانست پیست نوربرگ رینگ را هم در زمان 6 دقیقه و 05 ثانیه طی کند. پیستی که به جهنم سبز معروف است که سال ها شکستن رکورد آن آرزوی خودروسازان است. البته تیم فولکس واگن با تغییرات بروی خودروی ID.R، وزن آن را برای فستیوال گودوود به زیر 1000 کیلوگرم رسانده بود.

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر