امروز: ۱۴۰۵/۰۴/۰۳ ساعت : ۱۱:۱۱

تراشه Magnus هم در کنسول ایکس‌باکس و هم در ایکس‌باکس پی‌سی به کار خواهد رفت

گزارش‌ها حاکی از آن است که تراشه Magnus قرار است نیروی پردازشی کنسول جدید ایکس‌باکس و همچنین یک خط تولید جدید از رایانه‌های «ایکس‌باکس‌ پی‌سی» را تأمین کند. این رویکرد می‌تواند سود بزرگی برای شرکت AMD به همراه داشته باشد.

در انجمن NeoGAF، یکی از افشاگران معروف AMD با نام کاربری Kepler L2 صراحتاً اعلام کرد که تراشه Magnus نه‌تنها در کنسول نسل بعدی مایکروسافت به کار می‌رود، بلکه در «ایکس‌باکس‌ پی‌سی‌ها» هم استفاده خواهد شد و قرار است مجوز تولید آن به شرکت‌های سازنده سخت‌افزار (OEM) هم داده شود.

به گفته یکی دیگر از منابع آگاه با نام HeisenbergFX4، این سیستم‌ها از نظر ساختاری تقریباً مشابه خواهند بود و نیاز به توسعه جداگانه برای کنسول وجود ندارد، چون هیچ توسعه‌دهنده‌ای حاضر نیست برای بازاری کوچک و خاص، کار اضافی انجام دهد.

این مسئله یک برد بزرگ برای AMD محسوب می‌شود. یوتیوبر «Moore’s Law is Dead» به این نکته اشاره کرد که این رویکرد علاوه بر افزایش حجم تولید، باعث می‌شود AMD بتواند قیمت بهتری از TSMC بگیرد و همچنین از بهینه‌سازی‌های انجام‌شده برای کنسول نسل بعدی ایکس‌باکس بهره ببرد.

نسل بعدی کنسول ایکس‌باکس احتمالاً در سال 2026 عرضه شودتراشه Magnus نسل بعدی ایکس‌باکس، تغییر بزرگی را در دنیای کنسول‌ها رقم خواهد زد. طراحی «چیپلت» آن که شامل بخش‌های پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) جداگانه می‌شود، تفاوت زیادی با پردازنده‌های اخیر کنسول‌ها دارد.

این یعنی مایکروسافت می‌تواند به‌جای چرخه‌های عرضه طولانی، هر چند سال یک بار مدل‌های ارتقایافته را ارائه کند. با توجه به اینکه انحصار بازی‌ها برای یک کنسول خاص رو به کاهش است، جای تعجب ندارد که سازندگان کنسول هرکدام راهبردی متفاوت را در پیش بگیرند؛ رویکردی که می‌تواند نسل بعدی کنسول‌ها را به یکی از جذاب‌ترین دوره‌های تاریخ این صنعت تبدیل کند.

ما اینجا در رسانه خبری بنچیمو آخرین اخبار مرتبط با تکنولوژی را پوشش می‌دهیم، پس حتماً با ما همراه باشید. شما در مورد تراشه Magnus چه نظری دارید؟ با ما به اشتراک بگذارید.

احسان نیک پویا

ثبت دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *