اولین نمایشگر گیمینگ 27 اینچ با نرخ تازه سازی تصویر 500 هرتز معرفی شد

استفاده از نمایشگرهایی با نرخ تازه سازی یا رفش ریت بالا قطعاً یکی از برترین تجربه های بصری برای گیمرها و کاربران سخت پسند است. در این سالها مانیتورهای بسیاری با رزولوشن های مختلف روانه بازار شده اند که مهمترین بخش تبلیغات آنها نرخ تازه سازی بالا بوده. شرکت BOE به عنوان یکی از شناخته شده ترین شرکت های تولیدکننده نمایشگر، توانست به رفرش ریت 500 هرتز در یک نمایشگر 27 اینچ Full HD دست یابد.

شرکت BOE که یکی از بزرگترین تولید کنندگان پنل های LCD، LED و OLED در جهان است، اخیراً اعلام کرد که توانسته نمایشگری با ابعاد 27 اینچ 1080 پیکسل با نرخ تازه سازی 500 هرتز را تولید کند. یکی از بهترین رزولوشن ها برای دست یابی به رفرش ریت های بالا، رزولوشن 1080 پیکسل یا Full HD است. در نمایشگرهایی که رزولوشن بالایی دارند، غلبه بر نرخ بروزرسانی بالا کاری دشوار است. در واقع برای رسیدن به رفرش ریت بیشتر در رزولوشن هایی بالا نیاز به پهنای باند بسیار و استفاده از فناوری های جدید در انتقال داده است.

نمایشگر جدید شرکت BOE که یک نمایشگر 27 اینچ است، زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه را ارائه می کند اما در بخش دقت رنگ، تنها به طیف رنگی 8 بیت بسنده کرده است. با وجود اینکه رزولوشن 1080 پیکسل دیگر مانند گذشته رزولوشن جذابی برای کاربران نیست، اما سرعت بالای آن باعث شده تا کنون در بازار صنعت نمایش حضور داشته باشد.

شاید بتوان گفت مهمترین دلیل پیدایش چنین نمایشگری از سوی BOE، راهکارهای رهایی از مشکلات این صنعت مانند استفاده از مس و نوع دستیابی به آن است. شرکت هایی که بخش تحقیق و توسعه گسترده و قدرتمندی دارند، می توانند در این بازار شلوغ راهی سالم برای رسیدن به مقصد پیدا کنند. شرکت نامبرده هم در 19 کشور مختلف، مراکز تحقیق و توسعه خود را گسترش داده است. همین موضوع باعث شده تا معرفی یک نمایشگر 27 اینچ 500 هرتز تنها شگفتی آنها نباشد. در واقع شرکت BOE اعلام کرده که یک نمایشگر با رزولوشن خیره کننده 8K با نرخ تازه سازی 120 هرتز را هم در دست تولید دارد.

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !