ایسوس و معرفی کارت گرافیک های RTX 20X

ایسوس تمام کارت گرافیک های تورینگ خود را معرفی کرد و سبد محصولات خود را در این زمینه کامل کرد. با تغییر سیلیکون و ارائه کارت های RTX 20XX انویدیا، ایسوس هم مانند دیگر شرکای انویدیا از تمام کارت های خود پرده برداری کرد. البته با کارت های جدید ایسوس زیاد شگفت زده نمی شوید زیرا این شرکت ترجیح داده تا ظاهری تکراری را برای محصولات جدید خود در نظر بگیرد.

ایسوس سال های گذشته را صرف تحقیق بروی سیستم خنک کننده و ظاهر کارت گرافیک های خود کرده است. سیستم خنک کننده ای کارآمد به همراه بهینه سازی هایی در فن، سینک های انتقال حرارت، لوله های مسی و پلات پشت با حفره هایی برای جریان هوا، باعث شده تا سیستم خنک کننده ایسوس یکی از بهترین ها در این زمینه باشد. اما این خوب بودن دلیل بر استفاده در چند نسل نمی شود (آن هم با ظاهری که بارها با آن روبرو شدیم) به طوری که افراد عادی نمی توانند نسل های مختلف پرچمداران ایسوس را به راحتی تشخیص دهند.

اما از ظاهر این محصولات که بگذریم، ایسوس در حال حاظر خانواده RTX خود را با کارت های Gaming Advanced، Gaming OC و Gaming مزین کرده است. این کارت ها در اصل با نام های TURBO، DUAL و ROG STRIX شناخته می شود.

کارت های ROG STRIX همچون نسل های گذشته خود از سیستم خنک کننده DirectCU III استفاده می کند که در آن می توان تعداد 3 فن با 9 تیغه را مشاهده کرد. این خنک کننده با سیستم چرخش مخالف فن وسط، از عملکرد عالی برای دفع حرارت پردازنده گرافیکی برخوردار است. از دیگر ویژگی های این سری از کارت های ایسوس می توان به نورپردازی RGB، بایوس دوگانه و طراحی 2.5 اسلات اشاره کرد. در این خانواده کارت های RTX 2080 و RTX 2080 TI از دو کانکتور 8 پین برای تامین برق استفاده می کنند اما در RTX 2070 این کانکتورها از نوع 6 پین و 8 پین هستند. همچنین در بخش پورت های خروجی شاهد دو پورت HDMI، دو پورت DisplayPort 1.4 و یک پورت USB Type-C هستیم که قابلیت پشتیبانی از HDCP را دارند.

کارت های DUAL همچون نام خود از سیستم خنک کننده ای با دو فن بهره برده است. این دو فن با استفاده از 11 تیغه و طراحی بهینه شده، توانایی بالایی در خنک کردن و دفع حرارت کارت دارند. به واسطه این خنک کننده، کارت های سری DUAL با طراحی 2.7 اسلات، فضای بیشتری را اشغال می کنند. در بخش ارتباطات، این خانواده از یک پورت HDMI، سه پورت DisplayPort 1.4 و یک پورت USB Type-C استفاده می کنند.

اما ارزانترین خانواده RTX ایسوس با نام TURBO، تنها از یک فن در سیستم خنک کننده خود استفاده می کند. جالب است که کارت های مرجع انویدیا از خانواده تورینگ، با سنت شکنی روبرو شدند و به جای استفاده از یک فن، از دو فن استفاده می کنند اما ایسوس همچنان در مدل توربو خود از یک فن استفاده می کند. البته فن استفاده شده در این کارت ها با بهینه سازی های خوبی همراه بوده تا با روش گردبادی خود، هوای خنک را به سمت سینک های انتقال حرارت بفرستد. کارت های توربوی ایسوس در بخش ارتباطات از یک پورت HDMI، دو پورت DisplayPort 1.4 و یک پورت USB Type-C استفاده می کند که مانند دیگر محصولات تورینگ این شرکت از HDCP پشتیبانی می کند.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

انویدیا اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 را به شرکت OpenAI تحویل داد