به روزرسانی UEFI مادربردهای X670 و B550 ام اس آی برای کاهش زمان بوت

یکی از مهمترین ویژگی های ام اس آی، توجه به خواسته کاربران و انتشار BIOS و UEFI فراوان برای بهینه سازی عملکرد یا رفع مشکلات احتمالی است. بر اساس گزارش کاربران، مادربردهای X670 و B550 گرفتار زمان بوت طولانی بودند که اکنون به لطف UEFI تازه منتشر شده این زمان به نصف کاهش یافته است.

نسخه جدید UEFI مادربردهای X670 و B650 ام اس آی منتشر شد تا اکنون کاربران زمان سریع بوت شدن را تجربه کنند. این شرکت چیزی را که «بازیابی متن حافظه» می‌نامد را در نسخه‌های جدید UEFI اضافه کرده است که زمان بوت شدن را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد. قابلیت Memory Context Restore اکنون می تواند زمان بوت پلتفرم AM5 را تا نصف کاهش دهد.


قابلیت Enhanced Mode Boost ام اس آی تا 10 درصد عملکرد 7800X3D را افزایش می دهد


در واقع این قابلیت برای جلوگیری از آموزش مجدد رم در زمان بوت شدن است. با فعال شدن Memory Context Restore رم دیگر نیاز ندارد دیتاهای مختلف را در زمان بوت دریافت کند و از همان دیتای مخصوص آغاز به کار که جمع آوری کرده، در موارد بعدی استفاده می کند. این همان قابلیتی است که MSI در پلتفرم‌های قبلی AMD خود ارائه کرده بود.

نمودار بالا زمان راه‌اندازی را با استفاده از دو ماژول 16 گیگابایتی DDR5-6000 از Kingston با EXPO روشن و Memory Context Restore فعال نشان می‌دهد. در این حالت زمان بوت از 43 به 22 ثانیه رسیده که نشان از نصف شدن زمان بوت دارد. سیستم تست از مادربرد MSI MAG X670E Tomahawk WiFi و پردازنده AMD Ryzen 7 7800X3D استفاده می‌کرد. اگر مادربرد MSI X670 یا B650 دارید و می‌خواهید از زمان‌ راه اندازی بهبود یافته جدید استفاده کنید، به وب‌سایت MSI رفته و آخرین نسخه UEFI را برای مادربرد خود دانلود کنید.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد