گیگابایت و بایوستار هم بایوس جدید برای جلوگیری از آسیب به Ryzen 7000 X3D منتشر کردند

پس از مشکلات پیش آمده برای پردازنده های Ryzen 7000 X3D به دلیل افزایش ولتاژ، اورکلاک و پروفایل EXPO که همه آنها تنها به دلیل فراتر رفتن از محدوده ولتاژ تعیین شده برای این سری از پردازنده ها به وجود آمده بود، شرکت های تولیدکننده مادربرد یکی پس از دیگری در حال انتشار بایوس جدید با محدودیت های بیشتر هستند تا جلوی مشکلات احتمالی را بگیرند. اکنون، ام اس آی، گیگابایت، ایسوس، بایوستار و ازراک بایوس های بهینه مادربردهای AM5 خود را منتشر کرده اند.گیگابایت به عنوان یکی از شرکای معتبر AMD، با ساخت مادربردهای با کیفیت مبتنی بر چیپ ست X670 و B650، اکنون نسخه جدیدی از بایوس را برای مادربردهای خود منتشر کرده است. بیانه گیگابایت اینطور عنوان می کند که: از زمان عرضه پردازنده های مورد انتظار Ryzen 7000X3D، گیگابایت مادربردهای AM5 را با بهترین کیفیت ارائه کرده تا عملکرد این پردازنده‌های برتر گیمینگ را به نمایش بگذارد. گیگابایت همیشه با AMD همکاری نزدیکی دارد تا آنها از طراحی مادربرد ما مطابق با دستورالعمل‌هایی که دارند اطمینان همه جانبه حاصل کنند. گیگابایت بایوس بتای جدید را با توجه به نگرانی های اخیر در مورد مشکلات احتمالی آسیب به پردازنده های سری Ryzen 7000X3D و مادربرد ها منتشر کرد.

آخرین نسخه بتای BIOS محدوده ایمن تری از تنظیمات ولتاژ پردازنده را برای کاهش خطر آسیب دیدگی به دلیل تنظیمات بیش از حد ولتاژ فراهم می کند. در همین حال، از طریق گزینه انحصاری Performance Bung گیگابایت در بایوس، کاربران می‌توانند به راحتی فرآیند تنظیم ولتاژ پردازنده را بهینه کنند، در حالی که ولتاژ بهینه را می توان با گزینه AMD PBO2 به دست آورد، بالاترین عملکرد پردازنده‌های Ryzen 7000 X3D هم با این قابلیت آزاد می شود.

بایوستار هم به عنوان یکی از تولیدکنندگان مادربرد، کارت گرافیک و محصولات ذخیره سازی، بایوس جدیدی برای مادربردهای X670E VALKYRIE پرچمدار و ACING B650EGTQ و B650M-SILVER میان رده منتشر کرده است. هدف این به‌روزرسانی محدود کردن ولتاژ پردازنده‌های AMD Ryzen 7000X3D و تضمین بر عملکرد ایمن است. گزارش های اخیر حاکی از آن است که پردازنده های AMD Ryzen 7000X3D در صورت اورکلاک شدن با کمک ولتاژ در معرض آسیب فیزیکی قرار می گیرند. به‌روزرسانی جدید BIOS از BIOSTAR ولتاژ CPU Vcore، ولتاژ CPU SOC و CPU MISC Voltage را محدود می‌کند. البته در مادربردهای این شرکت هم ویژگی PBO می تواند عملکرد این سری از پردازنده ها را بالا ببرد.

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !