تعطیلی سرور های Blizzard در چین در پی عدم توافق با NetEase

تعطیلی سرور های Blizzard در چین در پی عدم توافق با NetEase

در پی عدم توافق نماینده چینی با استودیو بازی سازی آمریکایی، از امروز 24 ژانویه 2023 شاهد تعطیلی سرور های Blizzard در کشور چین بودیم. پیش از این استودیو بازی سازی بلیزارد با امضای قرارداد همکاری با مجموعه NetEase در کشور چین، خدمات خود را به صورت واسطه ای ارائه می داد، اما طرفین در دور جدید مذاکرات به نتیجه مطلوب نرسیدند.

شرکت چینی NetEase روی تجارت بلیزارد در کشور چین نظارت می کرد و خدمات شریک آمریکایی توسط آنها ارائه می شد. در دور جدید مذاکرات و بنابر دلایل متعددی از جمله عدم انطباق با مقررات محلی، محلی سازی جغرافیایی سرور ها و پذیرش پرداخت ها، توافق لازم میان طرفین قرار داد به دست نیامد و در نتیجه سرور های Blizzard در کشور چین تعطیل شدند. آقای ویلیام دینگ به عنوان مدیر عامل مجموعه NetEase در واکنش به این اتفاق اعلام کرد که قرارداد جدید به دلیل اختلافات مادی در شرایط کلیدی به سرانجام مثبت نرسید و به این ترتیب همکاری دو مجموعه به طور کامل خاتمه یافت.

به این ترتیب گیمرهای چینی از این پس هیچ ابزاری برای بازی های مهم ژانر MMORPG از جمله عناوین World of Warcraft و Starcraft در دسترس ندارند. در دهه های گذشته، استودیو های چینی متعددی اقدام به ساخت و انتشار بازی هایی در سبک MMORPG از جمله عناوین ذکر شده کردند و از نظر مدیران ارشد صنعت بازی در کشور چین، دیگر نیازی به حضور سرور های Blizzard در خارج از مرزهای این کشور وجود نداشت.

در حقیقت چینی ها تمام تلاش خود را برای راه اندازی سرور های Blizzard در کشور خود به کار بستند، اما توافق لازم در این خصوص به دست نیامد. به نظر می رسد که مسائل مادی بین دو طرف قرارداد به نقطه رضایت بخش نرسیده و دو مجموعه بلیزارد و NetEase به امضای قرارداد مشارکت جدید دست نیافتند. با حضور استودیو های متعدد چینی در سال های اخیر، به نظر می رسد که چینی ها تمایلی به حضور آمریکایی ها در صنعت بازی این کشور ندارند و چنین تصمیم عجیبی نیز توسط بلیزارد نسبت به تعطیلی سرور ها اتخاذ شد.

پست های مرتبط

Jez Corden گزارش کرد که بازی‌های Halo و Forza به پلی‌استیشن می‌آیند

نسخه Early Access بازی Grey Zone Warfare امروز در استیم منتشر می‌شود

کنسول نینتندو سوییچ 2 از رزولوشن 4K پشتیبانی می‌کند