معرفی خنک کننده نوکتوآ NH-L9a-AM5 با ارتفاع 37 میلی متر

معرفی خنک کننده نوکتوآ NH-L9a-AM5 با ارتفاع 37 میلی متر

خنک کننده نوکتوآ NH-L9a-AM5 با ارتفاع 37 میلی متر به عنوان یک راهکار خنک کننده لو پروفایل برای پردازنده های نسل جدید AMD Ryzen معرفی شد. محصول جدید کمپانی صاحب نام Noctua که ارتفاع بسیار کمی دارد، به صورت اختصاصی برای راه اندازی سیستم های کوچک و قدرتمند مجهز به پردازنده های 65 واتی نسل جدید رایزن طراحی و تولید شده است.

خنک کننده بادی جدید نوکتوآ که قابلیت نصب در کامپیوتر های فوق فشرده HTPC در فرم فکتور SFF (مخفف Small Form Factor) را دارد در دو نسخه آلومینیومی ساده و رنگ بندی Chromax Black به بازار عرضه شده است. خنک کننده نوکتوآ NH-L9a-AM5 می تواند برای خنک سازی پردازنده های نسل جدید رایزن از جمله 7600، 7700 و 7900 مورد استفاده قرار گیرد و با عملکرد بسیار ساکت خود، قدرت بالایی برای کنترل حرارت پردازنده های 65 واتی ارائه می دهد. بر اساس ادعای آقای Roland Mossig به عنوان مدیر عامل کمپانی، خنک کننده جدید با ارتفاع 37 میلی متر می تواند برای خنک سازی پردازنده های 135 واتی قدرتمند شامل Ryzen 7950X و Ryzen 7900X نیز مورد استفاده قرار گیرد.

کمپانی سازنده با دست یافتن به نسخه های مهندسی (ES) پردازنده های نسل جدید رایزن دارای توان مصرفی 65 وات و 135 وات، نتایج مطلوبی را کسب کردند و در نتیجه خریداری خنک کننده نوکتوآ NH-L9a-AM5 را برای راه اندازی سیستم های قدرتمند HTPC توصیه کرد. با توجه به اینکه ایر کولر نسل گذشته NH-L9a موفق به کسب بیش از 100 جایزه و توصیه نامه از وب سایت های معتبر سخت افزاری جهان شده بود، به نظر می رسد که نسخه جدید این محصول نیز عملکرد قابل توجه خود را به اثبات برساند.

با توجه به ارتفاع 37 میلی متری و ابعاد جمع و جور خود، سازگاری 100 درصدی با ماژول های حافظه رم و کارت های گرافیک متناسب با کیس های HTPC را ارائه می دهد. با بهره گیری از این ایرکولر زیبا، دسترسی به تمامی کانکتور های موجود روی مادربرد امکان پذیر بوده و محدودیتی به وجود نمی آید. فن 92 میلی متری نوکتوآ از نوع NF-A9x14 بوده که دارای ضخامت 14 میلی متری است. سرعت چرخش فن برابر با 2200 دور در دقیقه بوده و حداکثر نویز 19.9 دسی بل را تولید می کند. کمپانی سازنده به همراه خنک کننده نوکتوآ NH-L9a-AM5 خمیر حرارتی بسیار با کیفیت NT-H1 را در نظر گرفته که یکی از بهترین خمیر های سیلیکون موجود در بازار جهانی به شمار می رود.

برای کاربرانی که به عملکرد بهتر و قدرتمند تر نیاز دارند (خریداران پردازنده های 135 واتی Ryzen 7900X و Ryzen 7950X) کیت مجرای فن NA-FD1 در دسترس قرار دارد که باید این محصول را به صورت مجزا خریداری کنند. به کارگیری کیت مجرای فن نوکتوآ به هدایت بهتر جریان هوا کمک می کند تا پردازنده ها با دمای کمتری فعالیت کنند. طبق ادعای Noctua به کارگیری کیت مجرای فن ذکر شده می تواند تا حداکثر 5 درجه سانتی گراد روی کنترل حرارت تاثیر بگذارد. قیمت خنک کننده نوکتوآ NH-L9a-AM5 برابر با 44.90 دلار و نسخه NH-L9a-AM5 chromax.black برابر با 54.90 دلار تعیین شده است.

پست های مرتبط

شرکت Jonsbo از جدیدترین خنک‌کننده نسل پنجم SSD ها رونمایی کرد

شرکت چینی TRYX از اولین خنک‌کننده مایع دارای صفحه نمایش خمیده AMOLED رونمایی کرد

شرکت آلمانی Wieland هدف ساخت سیستم خنک‌کننده بدون پمپ و نویز را در سر دارد