مشکل جدی در سلامت درایو سالید Samsung 990 PRO

مشکل جدی در طول عمر درایو سالید Samsung 990 PRO

بر اساس گزارشات جدید منتشر شده از درایو سالید Samsung 990 PRO مشکلاتی جدی در طول عمر این محصول وجود دارد و چندین کاربر نیز این موضوع را تایید کرده اند. درایو سالید جدید سامسونگ به عنوان یکی از سریع ترین SSD های موجود در بازار شناخته می شود و سرعت بسیار بالایی را ارائه می دهد.

این محصول از نسل جدید چیپ ست های حافظه بهره می برد که سرعت انتقال داده بسیار بالایی را ارائه می دهد، اما با این وجود نسخه 1 ترابایتی آن 170 دلار و نسخه 2 ترابایتی آن 290 دلار قیمت دارد که ارقام بالایی به شمار می روند. با توجه به قیمت بالا، بهره گیری از چیپ ست های پیشرفته و همچنین پشتیبانی از رابط NVMe نسل چهارم پیش بینی می شود که از لحاظ استقامت و طول عمر شرایط قابل قبولی را ارائه دهد.

بر اساس گزارشاتی که در ابتدا توسط Neowin منتشر شده، طول عمر درایو سالید Samsung 990 PRO به سرعت کاهش می یابد و اطلاعات مربوط به آن توسط نرم افزار اختصاصی Magician سامسونگ نیز این مورد را تایید می کند. وب سایت Neowin پس از نصب سیستم عامل و نرم افزار های کاربردی و پس از گذشت فقط 1 روز متوجه کاهش سلامت درایو به 99 درصد شد. وضعیت زمانی وخیم شد که پس از نصب درایو روی یک کامپیوتر شخصی جدید متوجه کاهش 1 درصدی سلامت SSD به ازای هر روز شد.

به این ترتیب با هر روز استفاده از درایو Samsung 990 PRO شاهد کاهش 1 درصدی سلامت آن می شوید که یک نکته بسیار عجیب و غیر قابل باور است. افت سریع سلامت برای SSD های نسل اول که 15 سال قبل به بازار عرضه شده بودند، امری طبیعی بود، اما در حال حاضر با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در ساخت چیپ ست های حافظه NAND FLASH نمی توان دلیل خاصی برای این مشکل پیدا کرد. یکی از کاربرانی که درایو سالید جدید سامسونگ را خریداری کرده، پس از نوشتن فقط 2 ترابایت داده روی چیپ ست های حافظه با سلامت 64 درصدی مواجه شد که وضعیتی نگران کننده به شمار می رود.

حتی درایو های سالید نسل اول نیز چنین وضعیت سلامت نگران کننده ای نداشتند و طول عمر آنها به مراتب بیشتر بود. پس از مکاتبه بات شرکت سازنده برای جایگزین کردن درایو با یک محصول جدید، کمپانی سامسونگ هیچ مشکلی در عملکرد مشاهده نکرد و به این ترتیب تعویض درایو به سرعت رد شد. به هر حال کاربران و همچنین مجموعه Neowin در تلاش هستند تا پیگیری های بیشتری را انجام دهند.

پست های مرتبط

شرکت سابرنت SSD های نسل پنجمی خود را با سرعت 14 گیگابایت بر ثانیه به فروش گذاشت

سامسونگ از سریع‌ترین حافظه LPDDR5X با سرعت 10.7 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد

LPDDR5x DRAM شرکت میکرون 4 درصد صرفه‌جویی انرژی را به همراه سرعت 9.6 گیگابایت بر ثانیه ارائه می‌دهد