دلیل محدودیت ارسال پیام همزمان در پیام رسان واتس اپ

در میان پیام رسان های محبوبی که در حال حاضر می شود گفت دیگر تمام کاربران گوشی های هوشمند از یکی از آن ها استفاده می کنند، به شخصه از مدت ها پیش بهترین عملکرد را به پیام رسان واتس اپ اختصاص می دادم. واتس اپ با توجه به مطالعه ای که داشتیم و نیز ارائه کنفرانس امنیت پیام رسان های ، قطعا امن ترین پیام رسان موجود در بازار می باشد. یکی از موارد امنیتی در نظر گرفته شده برای این پیام رسان محدودیت ارسال پیام همزمان می باشد.

واتساپ نه تنهای یک پیام رسان بسیار امن به حساب می آید، برای افزایش امنیت خود قابلیت سنسور حسگر اثر انگشت را نیز در بروز رسانی جدید با خود به همراه خواهد داشت، باتوجه به مجهز شدن اکثر گوشی های هوشمند به چنین قابلیتی،قطعا سنسور حسگر اثر انگشت برای بالاتر بردن امنیت شخصی این پیام رسان تاثیر بسزای دارد.

شاید بسیاری از کابرانی که  از پیام رسان های دیگر استفاده می کنند دلیل عدم استفاده از واتس اپ، محدود بودن قابلیت های در نظر گرفته شده بدانند، اما واتس اپ به تازگی با اضافه کردن قابلیت های جدید به خود نشان داده است چیزی از قابلیت های دیگر پیام رسان ها کم ندارد و واقعا می شود گفت یکی از بهترین ها است.

دلیل ارسال محدود پیام ها بصورت همزمان

برخی از کاربران محدودیت ارسال پیام هم زمان را یک مشکل و باگ برای واتس اپ می دانند، اما بهتر است در جریان باشید چنین اتفاقی هیچگونه باگ نرم افزاری محسوب نمی شود و کاملا آگاهانه برای این پیام رسان در نظر گرفته شده، واتس اپ دلیل این کار را در خبری اینگونه بیان کرده است:

پیش از اینکه ارسال پیام همزمان را محدود کنیم، مشکلات و گزارشات بسیاری از اتفاقاتی چون پیام های جعلی، پیش بینی زمین لرزه، بلیط های هواپیمایی رایگان و… مشاهده کردیم. قطعا چنین اتفاقی برای کاربران ما جالب نبوده، در آخرین اخبار گزراش شده نیز چنین پیام های باعث شده تا عده ای دچار سو استفاده های مختلفی قرار بگیرند و حتی به مرگ نیز ختم شود. ما نیز برای جلوگیری از رخ دادن چنین اتفاقی تصمیم گرفتیم هر کاربر در یک زمان تنها حداکثر به 5 نفر از مخاطبین خود بتواند پیام ارسال کند.

مسئولین واتس اپ نیز اعلام کرده اند در صورت مشاهده هر گونه پیامی مشابه با آنچه که اعلام شده است، به سرعت گزارش داده شود تا هیچ گونه مشکلی برای کاربران این پیام رسان به وجود نیاید.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد

تراشه M4 اپل احتمالاً برتری خاصی نسبت به تراشه M3 در بارهای کاری غیر ردیابی پرتو نداشته باشد