دوربین سلفی تحت نمایشگر شیائومی خودنمایی کرد: پیشتازی چینی ها در نوآوری

دوربین سلفی تحت نمایشگر از جمله فناوری هایی بود که مشابه سنسور اثر انگشت یکپارچه با صفحه نمایش، انتظار میرفت در آینده نزدیک در گوشی های هوشمند استفاده شود. تا بالاخره کاربران از گوشی های دارای بریدگی یا ناچ نمایشگر که برای بسیاری رضایت بخش نیست خلاص شوند. حال چینی ها در این مورد پیشتاز ظاهر شده اند.

  • بعد از اوپو، حالا نوبت به شیائومی رسید

تنها چند ساعت بیشتر از نمایش دوربین سلفی مخفی در نمایشگر اوپو نمیگذرد که حالا کمپانی شیائومی نیز از نوآوری اختصاصی خود رونمایی کرد و به نمایش گذاشته است. این اتفاق از طریق ویدئویی که رئیس شیائومی، Lin Bin در صفحه Weibo خود منتشر کرده صورت گرفته است.

در این ویدئو شاهد شیائومی می 9، آخرین پرچمدار این کمپانی هستیم که در این مدل از دستگاه، خبری از ناچ نیست و دوربین سلفی آن کاملا پشت نمایشگر مخفی شده است. این بدین معناست که احتمالا نسخه بعدی این پرچمدار فاقد هر گونه حفره در نمایشگر یا ناچ و البته دوربین سلفی بالا جهنده خواهد بود.

البته در این ویدئو فقط وجود دوربین سلفی تحت نمایشگر تائید شده و نحوه کارکرد این تکنولوژی در گوشی های شیائومی فعلا مشخص نشده است اما بر اساس پتنتی که شیائومی در این زمینه ثبت کرده، احتمالا این کمپانی از دو بخش متناوب از نمایشگر استفاده کرده که امکان عبور نور از صفحه نمایش و رسیدن به سنسور دوربین سلفی را میدهد.

با اینکه بر اساس ویدئو، نمونه آزمایشی شیائومی از نظر عملکرد به نظر مشکلی ندارد اما مشخص نیست که این کمپانی چه زمانی اولین گوشی خود با این ویژگی را روانه بازار خواهد کرد. دو ماه از انتشار تیزری که توسط شیائومی در Weibo منتشر شد و در آن شاهد گوشی تاشدنی این شرکت بودیم میگذرد و از آن موقع تاکنون دیگر خبر جدیدی از این محصول نشده است. باید صبر و کرد و دید که همین ماجرا در مورد محصول جدید نیز خواهد رفت یا خیر.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

گلکسی اس 24 اولترا پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال 2024 شد