سیستم امنیتی سانتافه 2019 مجهز به حسگر اثر انگشت

در زمان‌های نه چندان دور استارت خودروها به وسیله ابزاری بنام هندل که توسط راننده چرخانده می‌شد، صورت می گیرفت. با پیشرفت تکنولوژی و ساخت استارت این ابزار از ابزارهای اصلی خودرو حذف و به فراموشی سپرده شد. در حال حاضر خودروها برای روشن شدن موتورشان از استارت استفاده می‌کنند. پس از مدتی استارت از راه دور توسط سوییچ، بر روی خودرو ها فعال سازی شد و بعد از آن استارت دکمه ای به خودروها اضافه شد. این بار استارت خودروها به حسگر اثر انگشت مجهز شده و هیوندای اولین شرکتی است که از این سیستم در استارت محصولاتش استفاده کرده.

هیوندای شرکت خودروساز کره ای، از طراحی سیستمی ویژه خبر داده که به رانندگان امکان می دهد برای بازکردن قفل خودرو و روشن کردن موتور آن از حسگر اثر انگشت به جای کلید استفاده کنند.

سانتافه 2019 هیوندای به عنوان اولین خودروی مجهز به سیستم حسگر اثر انگشت، به رانندگان اجازه می دهد خودروی خود را با اثر انگشت به جای کلیدها باز کند. این سیستم قرار است برای اولین بار در بازار چین، در سه ماهه اول سال 2019 آغاز به کار کند. عنوان شده است که این حسگر با نصب بروی خودرو سانتافه 2019 به بازار عرضه می شود.

رانندگان علاقه مند می توانند برای ثبت اثر انگشت خود به منظور استفاده از این حسگر در سایت هیوندا ثبت نام کنند. سانتافه های مجهز به این تکنولوژی دارای سیستم تشخیص اثر انگشت هستند که بر روی دستگیره درب آنها نصب شده و داده های رمزگذاری شده را برای سیستم امنیتی خودرو ارسال و قفل درب را باز می کند. همچنین بر روی دکمه استارت خودرو نیز حسگر اثر انگشت نصب شده است.

بعد از لمس استارت مجهز به حسگر اثر انگشت، خودرو به طور خودکار روشن و با توجه به اطلاعات مربوط به مشخصات راننده، موقعیت صندلی و نیز زاویه آینه ها را برای وی تنظیم می کند. همچنین رانندگان می توانند تنظیمات دیگری مانند جهت قرارگیری فرمان و درجه حرارت را نیز به همین طریق انجام دهند.

این اولین بار است که این تکنولوژی برای باز کردن درب خودرو مورد استفاده قرار میگیرد و باعث می شود دیگر نگران امنیت خودرو نباشیم. هیوندا اعلام کرده، امکان هک شدن و استفاده از اثر انگشت جعلی وجود ندارد به طوری که میزان خطای این سیستم 1 در 50 هزار است!

البته به نظر می  رسد سازندگان این نکته را هم مد نظر قرار داده اند که دستگیره ها باید در برابر اشعه خورشید، سرمای زمستان و باران مقاوم باشد.

منبع : zdnet

پست های مرتبط

تسلا مدل Y در بین 10 خودروی برقی برتر سال 2023 نیست !

اسکوتر محبوب یاماها آیروکس 155 مدل 2023 به کنترل کشش مجهز می شود !

دوچرخه برقی BUXUS Eva به سبک موتور سیکلت با برد 103 کیلومتر