عرضه گوشی تاشو اپل به دلیل مسائل فنی تا سال 2027 به تعویق افتاد

اپل در اواخر سال 2024 سری آیفون 16 را با تعدادی تغییر جدید معرفی خواهد کرد، اما همچنان به نظر می‌رسد که بخش طراحی آن زیاد تغییری نکند. این شرکت همان طرحی را برای آیفون 16 در نظر گرفته که در سال 2017 با آیفون X معرفی شد. اپل هنوز وارد دسته آیفون‌های تاشو نشده و اخیراً گزارش شده که این محصول به دلیل چالش‌های فنی تا سال 2027 با تاخیر مواجه خواهد شد.

طبق آخرین گزارش Alpha Biz، اپل در حال تغییر برنامه زمانی عرضه اولین آیفون تاشو خود از سه ماهه آخر سال 2026 به سه ماهه اول سال 2027 است. اپل بار دیگر عرضه آیفون تاشو را به تعویق انداخته، در حالی که شرکت‌هایی مانند سامسونگ به پنجمین دوره خود رسیده‌اند. احتمالاً اپل منتظر پیشرفت بیشتر این فناوری است تا از مشکلات مهم دور بماند. به عنوان مثال، خط وسط صفحه نمایش در گوشی‌های تاشو یکی از نگرانی‌های اصلی شرکت‌ها است و احتمالاً مدل اپل این مشکل را به همراه نداشته باشد. به جز صفحه نمایش، لولای مناسب هم بخش مهمی از آیفون تاشو است و مدتی طول می‌کشد تا این فناوری در دستان عموم قرار گیرد. قبلاً شاهد بودیم که در گوشی تاشو سامسونگ ذرات گرد و غبار از طریق لولا به داخل نمایشگر نفوذ می‌کردند.

مسائل فنی پیرامون عرضه آیفون تاشو به دستیابی به اجزای ضروری از جمله نمایشگرهای تاشو که مطابق با استانداردهای آن طراحی شده‌اند، مربوط می‌شود. قبلاً گفته شده بود که این شرکت دو نوع از آیفون تاشو خود را عرضه خواهد کرد که احتمالاً مشابه گلکسی Z Flip و Galaxy Z Fold سامسونگ است. Samsung Securities احتمال می‌دهد که آیفون تاشو اپل دارای یک صفحه نمایش خارجی 6 اینچی و یک صفحه نمایش داخلی 8 اینچی باشد، محصولی که شبیه به سری Galaxy Z Fold است. با این حال، جزئیات در مورد اندازه صفحه نمایش کمیاب است و خبرگزاری‌های مختلف حتی به اندازه‌های مختلف صفحه نمایش اشاره می‌کنند.

باید به این نکته توجه داشت که شرکتی مانند اپل، می‌تواند محصولات شایعه شده را در صورتی که انتظارات را برآورده نکند، کنار بگذارد. مثال واضح از این موضوع لغو ساخت شارژر بی‌سیم چنددستگاهی و خودروی اپل یا همان پروژه تایتان با وجود سرمایه‌گذاری قابل توجه در این محصولات بود. بنابراین، عاقلانه است که با چنین اخباری محتاطانه برخورد کنیم، چراکه همیشه احتمال عدم رعایت استانداردهای شرکت و لغو محصولات وجود دارد.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد

تراشه M4 اپل احتمالاً برتری خاصی نسبت به تراشه M3 در بارهای کاری غیر ردیابی پرتو نداشته باشد