فناوری های جدید سامسونگ در حوزه دیتاسنتر (حافظه 256 گیگابایتی DDR4)

غول تکنولوژی جهان، امروز از فناوری های جدیدی در حوزه دیتاسنتر سخن گفت و دستاورد های نوین خود را به رخ رقبا کشید. سامسونگ در سال های گذشته به حوزه های مختلفی ورود کرده و یکی از مهم ترین آنها، کمک به تجهیز و راه اندازی دیتاسنتر های قدرتمند است. فناوری های جدید سامسونگ شامل محصولات و تکنولوژی هایی در زمینه حافظه های فلش NAND، درایو سالید و DRAM می شود.

رئیس بخش نیمه هادی SAMSUNG در ابتدا به دستیابی این کمپانی به فناوری ساخت 7 نانومتری EUV اشاره کرد که زمینه ساز دستاورد های شگفت انگیزی است. مهم ترین محصولاتی که برند کره ای در دسترس دیتاسنتر های حرفه ای قرار خواهد داد، شامل حافظه 3DS RDIMM با ظرفیت 256 گیگابایت و SmartSSD می شود.

تمام توجه SAMSUNG در مراکز داده روی پارامتر هایی مانند هوش مصنوعی، پردازش های با عملکرد بالا (HPC)، فناوری های مخصوص سازمان ها و برنامه های در حال ظهور است. فناوری ساخت 7 نانومتری سامسونگ زمینه ساز ارائه بهترین تناسب ممکن میان قدرت و توان مصرفی خواهد بود. در بسیاری از محصولات جدید، یکی از این دو پارامتر فدای دیگری می شود و کاربران به ناچار باید بین قدرت و توان مصرفی، یک گزینه را انتخاب کنند که ممکن است گزینه ایده آل آنها به شمار نیاید.

درایو سالید هوشمند یا SmartSSD نسل جدیدی از ابزار های ذخیره سازی سریع سامسونگ است که با فناوری FPGA تولید می شوند و دو قابلیت مهم را به دیتاسنتر ها ارائه می دهد. اولین قابلیت مهم درایو های سالید هوشمند SAMSUNG، شتاب بخشیده به پردازش داده است که با توجه به سرعت بالای SSD های تجاری به عنوان یکی از مهم ترین اهداف این نوع از درایو های سالید شناخته می شود. قابلیت دوم نیز کنار گذاشتن محدودیت های پردازنده مرکزی مختص سرور است. پردازنده ها هر چقدر هم سریع باشند، کند بودن درایو ذخیره سازی می تواند عملکرد کلی سرور را به شدت کاهش دهد و از این رو SSD های کلاس Enterprise با سرعت بسیار بالا توسط برند های مختلف به تولید می رسد.

سامسونگ نیز در زمینه تولید SSD یکی از خوشنام ترین و ارائه دهنده بهترین درایو های Enterprise جهان به شمار می رود و فناوری Smart SSD قطعا می تواند به افزایش بهره وری در مراکز داده کمک کند. فناوری جدید دیگری که غول کره ای از آن سخن به میان آورده، فناوری QLC SSD است که نسبت به TLC به میزان 32 درصد حجم بیشتر به ازای هر چیپ ست حافظه را ارائه می کند. به این ترتیب، مراکز داده با خریداری درایو های کمتر می توانند به ظرفیت مورد نظر خود دست یابند.

البته سامسونگ در خصوص قیمت درایو های جدید سخنی به میان نیاورد تا نگرانی مهم دیتاسنتر ها از نظر میزان هزینه و کارایی دریافتی در مقابل آن برطرف شود. فناوری دیگری که توسط سامسونگ معرفی شده، ماژول حافظه 256 گیگابایتی DDR4 بر پایه چیپ ست های 10 نانومتری و 16 بیتی است. حافظه های جدید از فناوری انبساط سه بعدی 3DS در ساخت بهره می برند و سه پارامتر مهم شامل دو برابر شدن ظرفیت ماژول ها، کارایی بالاتر و توان مصرفی کمتر را ارائه می دهند.

پست های مرتبط

اپل از تراشه‌های M2 Ultra و M4 برای ساخت سرورهای هوش مصنوعی استفاده می‌کند

مسئله تغییر طراحی سری گلکسی زد فولد 6 سامسونگ توسط Thinborne تایید شد

تمام محصولاتی که اپل در رویداد 7 ماه می معرفی می‌کند