قیمت کارت گرافیک سافایر RX 5500 XT Nitro+ مشخص شد

قیمت کارت گرافیک سافایر RX 5500 XT Nitro+ مشخص شد

سافایر همگام با سایر تولید کنندگان، اقدام به تولید پیش فروش کارت گرافیک +RX 5500 XT Nitro کرده است. یک کارت زیبا و قدرتمند که به طور کامل توسط سافایر شخصی سازی شده و به طور حتم RX 5500 XT Nitro+ آرزوی هر گیمر علاقمند به نورپردازی RGB و افکت های نوری متنوع است.

در بخش طراحی ظاهری با دو عدد فن ARGB به همراه 4 لوله انتقال حرارت هستیم که یکی از فن ها نمی تواند تلاش چندانی برای خنک سازی کارت انجام دهد. در حقیقت فن دومی که توسط سافایر مورد استفاده قرار گرفته، بخش بسیار کمی از برد کارت گرافیک را پوشش می دهد، اما سافایر به هر نحوی قصد بهره گیری از فن دوم را داشت. به همین دلیل بدون توجه به تاثیر فن دوم در خنک سازی، از آن استفاده کرده است و در حقیقت فن دوم نقش مهمی در زیبایی کارت بر عهده دارد.

چهار لوله انتقال حرارت نیز از درون هیت سینک آلومینیومی عبور می کنند تا دمای پردازنده گرافیکی به بهترین نحو ممکن کنترل شود. سافایر برای نصب این خنک کننده مجبور به افزایش طول برد و اعمال تغییراتی روی آن شده، با این حال فن دوم نمی تواند تمامی فضای برد را پوشش دهد. نورپردازی ARGB در نواحی کناری هسته فن و روی نام SAPPHIRE در قسمت بالای کارت در نظر گرفته شده تا ظاهر زیبایی به کیس گیمینگ شما ببخشد.

به نظر می رسد که طراحان سافایر در دو بخش جلو و پشت کارت گرافیک با رویکرد متفاوتی کار کردند و به هیچ وجه نمی توان ارتباطی بین این دو بخش در طراحی پیدا کرد. طراحی بخش جلویی به نسبت ساده و زیباست، اما در بخش پشتی با طرح های متنوع و متفاوتی روبرو هستیم که تناسبی با یکدیگر ندارند. با این حال ممکن است طراحان سافایر این اقدام را برای تعداد محدودی از کاربران علاقمند به این سبک، طراحی کرده اند!

توان مورد نیاز پردازنده گرافیکی بر پایه معماری ریز پردازنده AMD NAVI 14 توسط یک کانکتور 8 پین تامین می شود و به این ترتیب تمامی 1408 هسته سایه زن آن شروع به فعالیت می کنند. تنها ویژگی سخت افزاری RX 5500 XT Nitro+ که در دسترس رسانه ها قرار گرفته، حجم 8 گیگابایتی حافظه گرافیکی آن است و اطلاعاتی در خصوص فرکانس هسته و حافظه منتشر نشده است. خروجی های تصویری کارت نیز شامل دو عدد DisplayPort و دو عدد HDMI می شود. سافایر پیش فروش کارت گرافیک جدید خود را با قیمت 259 دلار در فروشگاه آنلاین آمازون آغاز کرده است.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

انویدیا اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 را به شرکت OpenAI تحویل داد