مشخصات فنی جامع ریلمی ایکس و ایکس لایت پیش از رونمایی رسمی

در حالی که تقریبا یک هفته تا رونمایی رسمی گوشی های ریلمی ایکس و ایکس لایت زمان باقی است. مشخصات فنی جامعی از این گوشی های هوشمند در TENNA منتشر شده که اطلاعات جالبی را در اختیار ما گذاشته است. این گوشی های هوشمند با توجه به میان رده بودن، در کنار شاید قابلیت های به نسبت ضعیف تری از یک پرچمدار اما از مشخصات فنی خوب و قابل قبولی چون، سنسور های دوربین بهره مند شده اند که در ادامه به آن های خواهیم پرداخت.

ریلمی ایکس

همواره در میان گوشی های هوشمند، محصولاتی که پسوند لایت را به خود می گرفتند، از مشخصات فنی ضعیف تری بهره مند می شدند. اما برای این دو محصول باید گفت که هر کدام در جایگاه خود، به مشخصات فنی جالبی مجهز شده اند.

ریلمی ایکس

یکی از نقاط قوت اصلی در نظر گرفته شده برای مدل استاندارد این گوشی های هوشمند، بهره بردن ریلمی ایکس از صفحه نمایش بدون ناچ می باشد. این گوشی هوشمند با بهره بردن از دوربین سلفی پاپ آپ، ناچ را به طور کامل از صفحه نمایش حذف کرده است.

صفحه نمایش 6.5 اینچی آمولد با کیفیت فول اچ دی پلاس برای این گوشی در نظر گرفته شده. باتری 3680 مگاپیکسلی و پردازنده 8 هسته ای 2.2 گیگاهرتزی و رم 4 گیگابایتی از دیگر مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند خواهد بود.

مشخصات فنی ریلمی ایکس و ایکس لایت

اما یکی دیگر از مشخصات فنی قدرتمند این گوشی می توان به سنسور های دوربین 48+5 مگاپیکسلی دوربین های اصلی به همراه سنسور 16 مگاپیکسلی دوربین سلفی اشاره کرد. سنسور 48 مگاپیکسلی Sony IMX586 در نظر گرفته شده، نوید ثبت تصاویر بسیار با کیفیتی را برای دوربین های اصلی این گوشی هوشمند می دهد.

صفحه نمایش آمولد در نظر گرفته برای این گوشی هوشمند، باعث شده تا قابلیت امنیتی سنسور حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش در نظر گرفته شود.

ریلمی ایکس لایت

اما ریلمی ایکس لایت از مشخصات شاخص دیگری به نسبت مدل استاندارد بهره مند شده. صقحه نمایش 6.3 اینچی IPS  در نظر گرفته شده به نسبت مدل استاندارد خود ضعیف تر می باشد و همین امر باعت شده تا سنسور حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی این گوشی هوشمند در نظر گرفته شود.

ریلمی ایکس لایت

دوربین های اصلی 16+5 مگاپیکسلی استفاده شده نیز، ضعیف تر از دوربین های ریلمی ایکس می باشند، اما مدل لایت این گوشی هوشمند از سنسور قدرتمند تر 25 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی خود بهره مند شده است.

در کل باید گفت مشخصات فنی جالب و قابل قبولی برای این گوشی های هوشمند در نظر گرفته شده و گویا محبوبیت گوشی هایی با دوربین سلفی پاپ آپ به این شرکت نیز سرایت کرده است.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

گلکسی اس 24 اولترا پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال 2024 شد

مسئله تغییر طراحی سری گلکسی زد فولد 6 سامسونگ توسط Thinborne تایید شد

تمام محصولاتی که اپل در رویداد 7 ماه می معرفی می‌کند