مشکل سنسور حسگر اثر انگشت نوکیا 9 برطرف شد

بعد از خریداری سهام گوشی های هوشمند نوکیا توسط اچ ام دی گلوبال این شرکت بار دیگر به عرصه رقابت گوشی های هوشمند بازگشت. یکی از شاهکار این شرکت بدون شک نوکیا 9 بود. این گوشی هوشمند با بهره بردن از 5 سنسور دوربین اصلی اولین گوشی هوشمندی بود که از این تعداد سنسور برای دوربین اصلی بهره مند می شد. اما طبعا هر گوشی هوشمندی بعد از معرفی با مشکلاتی رو به رو می شود که این پرچمدار نوکیا نیز از این اتفاق مستثنی نبود. نوکیا 9 نیز با مشکل سنسور حسگر اثر انگشت مواجه شد.

آپدیت نرم افزاری ناجی نوکیا

همانطور که پیش از این گفته بودیم قابلیت امنیتی محبوب سنسور حسگر اثر انگشت از دو مدل نوری و اولتراسونیک بهره مند می باشد. تنها خانواده گوشی های سامسونگ گلکسی اس 10 بودند که از سنسور های اولترا سونیک برای حسگر اثر  انگشت بهره مند شدند. سنسور اولتراسونیک به جای اینکه شبیه به سنسور های نوری، اشعه ای را به سمت اثر انگشت ساطع کند و بازتاب حاصل را مورد پردازش قرار دهد، اثر انگشت را به صورت سه بعدی اسکن می کند که به طبع از شرعت و امنیت بالا و البته قیمت بالاتری نیز برخوردار است.

نوکیا 9

آخرین پرچمدار نوکیا نیز از سنسور نوری برای حسگر ار انگشت خود بهره مند شده، که بعد از اینکه در دسترس کاربران قرار گرفت مشکلاتی برای این قابلیت پر کاربرد به وجود آمدو حال اچ ان دی گلوبال در بیانیه ای رسمی اعلام کرده که از با انتشار بروزرسانی جدید  برای این گوشی هوشمند مشکلی که پیش از به وجود آمده بود برای خوانایی اثر انگشت به طور کامل برطرف شده است.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

گلکسی اس 24 اولترا پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال 2024 شد

مسئله تغییر طراحی سری گلکسی زد فولد 6 سامسونگ توسط Thinborne تایید شد