میانبرهای سیری، Screen Time و دیگر ویژگی‌های iOS به مک اضافه میشود

اپل در ماه ژوئن طبق عادت هر سال کنفرانس توسعه دهندگان خود را برگزار میکند و حالا فاصله زمانی چندانی با این رویداد نداریم. در کنفرانس امسال توسعه دهندگان اپل، نسخه جدید سیستم عامل های iOS و مک به همراه دیگر بروزرسانی ها معرفی خواهند شد.

گمانه زنی در مورد دستاوردهای نرم افزاری جدید اپل آغاز شده و بر اساس گزارش جدید به دست آمده، کوپرتینویی ها قصد دارد قابلیت میانبرهای سیری، دستیار هوشمند خود را به نسخه 10.15 مک او اس اضافه کنند. با این قابلیت کاربران میتوانند فرامین صوتی سفارشی خود را برای سیری که در اپلیکیشن های خاص عملی میشوند، ایجاد کنند. هر میانبر میتواند چندین برنامه را در بر بگیرد و همین باعث شده تا خیلی زود تبدیل به یکی از ویژگی های مهم برای کاربران حرفه ای شود.

اکنون که به نظر میرسد اپل قصد دارد قابلیت مشابهی را به مک اضافه کند، در گزارش اشاره شده است که این ویژگی فقط با برنامه های Marzipan، که برنامه هایی مانند Home، Apple News و Voice Memos از iOS برای MacOS پورت شده اند سازگاری دارد. بر اساس شایعات، اپل برنامه های بیشتری برای یکپارچگی برنامه های دو سیستم عامل مهم خود دارد و انتظار میرود در آینده نزدیک توسعه دهندگان بتوانند اپلیکیشن های آیفون و آیپد را برای کامپیوترهای مک نیز آماده کنند. از آنجایی که این برنامه ها احتمالا پشتیبانی از میانبرهای سیری در iOS را ارائه خواهند داد، احتمالا این ویژگی در کامپیوترها و لپ تاپ های اپل نیز وجود خواهد داشت.

دیگر قابلیتی که نسخه بعدی مک از iOS به ارث خواهد برد، Screen Time است. این ویژگی مقدار زمانی که شما برای کار با دستگاه خود، برای هر برنامه طی یک روز را صرف کرده اید نشان میدهد. از طریق این قابلیت میتوانید محدودیتی را برای هر اپلیکیشن تعیین کنید تا پس از گذراندن محدودیت مشخص شده، دیگر نتوانید در همان روز از برنامه استفاده کنید مگر اینکه رمز عبور را برای هر برنامه وارد کنید. جزئیات دیگری نیز در این گزارش آمده اند، مانند بازطرحی بخش مدیریت اپل ID و همچنین اضافه شدن افکت های بصری به MacOS 10.15. این قسمت شاید ساده به نظر میرسد اما از بعد فنی، کاری بسیار پیچیده ای است.

طی گزارشی که در هفته گذشته توسط 9toMac منتشر شد، از آیپد میتوان به عنوان یک نمایشگر اکسترنال در دستگاه های مجهز به MacOS 10.15 استفاده کرد و قبل از این گزارش هم عنوان شد در iOS، قابلیت Dark Mode به iOS 13 اضافه خواهد شد.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد

تراشه M4 اپل احتمالاً برتری خاصی نسبت به تراشه M3 در بارهای کاری غیر ردیابی پرتو نداشته باشد

اپل از تراشه‌های M2 Ultra و M4 برای ساخت سرورهای هوش مصنوعی استفاده می‌کند