هیت سینک Thermalright HR-22 Plus هیولایی برای خنک کردن پردازنده ها

خنک کننده پردازنده از دسته قطعاتی است که شاید خیلی به آن توجه ویژه ای نشود. قطعه ای که در انواع مختلف بادی و آبی (سیکل باز و بسته) در بازار یافت می شود اما قبل از خرید خنک کننده پردازنده بهتر است کمی از پردازنده ای که دارید یا می خواهید بخرید اطلاعاتی را جمع آوری کنید تا در نهایت خنک کننده ای کارآمد را خریداری کنید.

یکی از مواردی که در موقع انتخاب خنک کننده باید به آن توجه داشته باشید، توان حرارتی یا TDP  پردازنده است. البته اگر چشم به خنک کننده های مایع ندوخته اید و می دنید که با خنک کننده پردازنده بادی هم می توانید پردازنده را در بار کامل پایدار نگه دارید، بهتر است از مشکلات خنک کننده های مایع خلاص شوید و به فکر خنک کننده ای کاربردی باشید.

اخیراً تصاویری از هیت سینک Thermalright HR-22 Plus تصاویری به بیرون درز کرده است که نشان می دهد این شرکت هیت سینکی عظیم و غول پیکر را برای انواع مختلف پردازنده ها راهی بازار کرده است. خنک کننده ای که با ابعاد 150×120×159 میلی متر نه تنها برای پردازنده هایی با توان حرارتی 65 وات مناسب است بلکه می تواند به راحتی پردازنده هایی با توان حرارتی بالاتر از 200 وات را پایدار و خنک نگه دارد.

این هیولای مشکی رنگ با پره های آلومینیومی و 8 هیت پایپ مسی که می تواند حرارت پردازنده را به میان این پره ها هدایت کند، استعداد بالایی در خنک کردم پرازنده ها دارد. به طوری که بدون نیاز به استفاده از فن می تواند پردازنده هایی با توان حرارتی 65 وات را خنک کرده و اگر با پردازنده ای که از توان حرارتی بالاتر از 200 وات بهره می برد مواجه شود، تنها با اضافه کردن دو فن به بدنه این هیت سینک می تواند از پس حرارت تولید شده این نوع CPU هم برآید.

باید در نظر داشته باشید که برای استفاده از این خنک کننده باید از کیسی با فضای بزرگ استفاده کنید و البته برای وزن 1.12 کیلوگرمی آن هم فکری بکنید تا بعد از مدتی کمر مادربرد را خم نکند.

پست های مرتبط

شرکت Jonsbo از جدیدترین خنک‌کننده نسل پنجم SSD ها رونمایی کرد

شرکت چینی TRYX از اولین خنک‌کننده مایع دارای صفحه نمایش خمیده AMOLED رونمایی کرد

شرکت آلمانی Wieland هدف ساخت سیستم خنک‌کننده بدون پمپ و نویز را در سر دارد