پشتیبانی از 192 گیگابایت حافظه رم DDR5 در مادربرد های MSI

پشتیبانی از 192 گیگابایت حافظه رم DDR5 در مادربرد های MSI

پشتیبانی از حداکثر 192 گیگابایت حافظه رم DDR5 به مادربرد های مجهز به چیپ ست سری 700 کمپانی MSI اضافه شد و کاربران می توانند از این ویژگی استفاده کنند. پیش از این کامپیوتر های دسکتاپ قادر به پشتیبانی از 64 گیگابایت حافظه در مدل های دارای دو اسلات رم و 128 گیگابایت حافظه در مدل های دارای چهار اسلات رم بودند.

کمپانی MSI اعلام کرده که مادربرد های مجهز به چیپ ست های سری 600 و 700 در خانواده های MAG، MPG، MEG و PRO می توانند از ویژگی جدید بهره مند شوند. با توجه به اطلاعیه ام اس آی، لیست بلند بالای مادربرد های این شرکت با استفاده از حافظه های غیر باینری می توانند به جای 64 گیگابایت، از 96 گیگابایت و به جای 128 گیگابایت از 192 گیگابایت حافظه رم DDR5 پشتیبانی کنند.

 

در میان محصولات مجهز به چیپ ست های سری 600 و 700 ام اس آی مدل های متنوعی با پشتیبانی از ماژول های حافظه DDR4 نیز وجود دارند که تغییری در آنها از نظر نصب ماژول هایی با حجم بیشتر رخ نداده است. با توجه به حجم حافظه قابل پشتیبانی، هر اسلات می تواند ماژول های دارای حجم 24 گیگابایت یا 48 گیگابایت را شناسایی کند.

 

نکته جالب توجه اینست که برای تغییر در حجم حافظه، نیازی به آپدیت بایوس وجود ندارد و کاربران می توانند فقط با خریداری ماژول های 24 یا 48 گیگابایتی به حجم حافظه مورد نیاز خود دست پیدا کنند. گیمر های مالتی تسک، تولید کنندگان محتوا و کاربران حرفه ای در حوزه رندرینگ به سادگی قادر به نصب حافظه بیشتر روی کامپیوتر های شخصی مجهز به پردازنده های نسل دوازدهم و نسل سیزدهم اینتل هستند.

 

به این ترتیب با بهره گیری از حجم بیشتر حافظه رم DDR5، کاربران حرفه ای با سرعت بیشتری به انجام امور مالتی تسک روزانه خود می پردازند. در تصاویر منتشر شده توسط MSI، ردپای مادربرد MSI Z690 Carbon WIFI به همراه پردازنده نسل دوازدهم Core i9-12900KF اینتل در سیستم شماره یک و همچنین مادربرد MSI Z790 Carbon WIFI به همراه پردازنده نسل سیزدهم Core i9-13900K اینتل در سیستم شماره دو به چشم می خورد.

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند