ژاپن آزمایش نسل بعدی قطارهای تندرو با سرعت 400 کیلومتر بر ساعت را استارت زد

Alfa X، نام نسل بعدی قطارهای تندرو و مافوق سریع ژاپن است که اکنون وارد مرحله آزمایشی شده است. این قطار که با همکاری دو کمپانی بزرگ کاوازاکی و هیتاچی ساخته شده، قادر به رسیدن به حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت است. اما از نظر سرعت حمل مسافر، انتظار میرود این قطار در سال 2030 بتواند مردم را با سرعت 360 کیلومتر بر ساعت جابجا کند. قبل از اینکه این قطار برای جابجایی عموم مردم آماده شود باید تا چندین سال مورد آزمون ها و آزمایشات گوناگون قرار بگیرد و به همین منظور شب های زیادی در مسیر بین دو شهر آئوموری و سندای تردد کند.

برای اینکه این قطار بتواند از پس چنین سرعت فوق العاده ای بر بیآید، دماغه ای آیرودینامیکی به طول 72 فوت برای آن طراحی شده است که این دماغه بلند، به منظور کاهش فشار و میزان نویزی که قطار به خصوص هنگام ورود به تونل های بین مسیر ایجاد میکند در نظر گرفته شده است. به گزارش دیزاین بوم، این دو شرکت نمونه دیگری از این قطار با دماغه ای به طول 52 فوت نیز مورد آزمایش قرار میدهند. مطمئنا توقف چنین قطاری با آن سرعت وحشتناک، نیاز به سیستم ترمز فوق العاده قدرتمندی نیز دارد. برای این کار از ترمزهای بادی سقفی و صفحه های مغناطیسی زیر آنها استفاده شده است.

Alfa X در زمان عرضه در سال 2030 لقب سریعترین قطار تندرو را از آن خود خواهد کرد اما به طور کلی، سریعترین قطار جهان نخواهد بود. این افتخار در حال حاضر در اختیار قطار Shanghai maglev کشور چین است که برای شناور شدن این قطار از آهن ربا استفاده شده است. این قطار اعجاب انگیز قادر است با حداکثر سرعت 431 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. لازم به ذکر است که ژاپن قطار مشابهی را در سال 2027 بین شهرهای توکیو و ناگویا به حرکت درخواهد آورد که میتواند به حداکثر سرعت 505 کیلومتر بر ساعت برسد.

پیش از اینکه قطار تندروی جدید ژاپن در سال 2030 آماده استفاده عمومی شود، این کشور در نظر دارد نسخه Supreme از قطار تندروی Shinkansen را در سال 2020 و برای بازی های المپیک توکیو آماده کند. این قطار با سرعت 186 مایل بر ساعت، همانند قطارهای تندروی فعلی این کشور حرکت خواهد کرد اما از وزن کمتری برخوردار است، راندمان انرژی بالاتری دارد و با برخورداری از اتاق های راحت با پریزهای برق بیشتر، راحتی بیشتری را برای مسافران به ارمغان خواهد آورد.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

مایکروسافت از OpenAI برای عرضه موتور جست‌وجوی جدیدش حمایت کرد

اندروید 15 عادات خواب شما را بهتر از قبل تنظیم می‌کند

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد