کارت های RTX 20 انویدیا تنها برای گیمرها نیست / رندرینگ سریع تر انیمیشن، عکس و فیلم

زمانی که اسمی از کارت گرافیک شنیده می شود، تنها کلمه هایی مانند بازی یا گیمر در ذهن تداعی می شوند. با ورود کارت گرافیک های RTX 20 انویدیا با معماری تورینگ، دنیای بازی ها روز به روز در حال پیشرفت است و در آینده ای نزدیک شاهد بازی هایی با محیط نزدیک به واقعیت هستیم.

درست است که بیشترین محدوده خرید این کارت ها را گیمرها تشکیل می دهند اما انویدیا ثابت کرد که خانواده تورینگ ها تنها برای گیمرها نیست. بازی هایی مانند بتلفیلد 5 و مترو Exodus با پشتیبانی از فناوری Ray tracing بیش از دیگر بازی ها به واقعیت شبیه هستند. البته برای دیدن این تغییرات وجود کارت گرافیک های تورینگ امری حیاتی است. تنها کافیست محتوایی که با این تکنولوژی ساخته شده است را در اختیار داشته باشید و در نهایت گزینه RTX را در تنظیمات بازی فعال کنید.

اما مسئله این است که نرم افزارهایی که این بازی ها را خلق کرده اند از کارت های تورینگ برای رندرینگ استفاده می کنند. در گذشته پردازنده قدرت بیشتری را از کارت گرافیک برای رندرینگ محتوا ایجاد می کرد. اما اکنون با داشتن کارت گرافیک های تورینگ می توان سرعت رندرینگ محتوا را تا 50 درصد افزایش داد. این کارت گرافیک ها با استفاده از ساختار جدید که متشکل از هسته های RTX و Tensor است می توانند رندرینگ حرفه ای تری را به محتوای شما ببخشند.

اگر از نرم افزارهای تولید محتوا مانند Maya و 3DS Max یا موتورهای گرافیکی مانند Unreal Engine استفاده می کنید، بهترین راه برای رندرینگ سریع، بازتاب بهتر نور و بازسازی سایه ها استفاده از کارت گرافیک های RTX 20 انویدیا است. ویژگی های موجود در معماری این کارت ها باعث می شود ده ها ابزار برای افزایش کیفیت و راندمان انیمیشن خود داشته باشید و از جلوه های بصری و شبیه ساز فیزیکی گرفته تا تکنیک های رندرینگ پیشرفته را در اختیار داشته باشید. با ارتقاء هوش مصنوعی در خانواده تورینگ ها صرفه جویی در وقت و تمرکز بروی خلاقیت ها بیشتر خود را نشان می دهند.

حتی طراحانی که از Adobe Photoshop و Adobe Lightroom استفاده می کنند هم می توانند تجربه ای سریع تر، دقیق تر، ارائه تصاویر بدون نویز و رندرینگی با سرعت بیشتر را در کنار کیفیت بهتر در اختیار داشته باشند. حتی طراحان و ادیتورهایی که از نرم افزار Adobe Premiere Pro CC استفاده می کنند هم تجربه بهتری در نمایشگرهایی با کیفیت 4k و حتی 8k دارند. ویرایش فیلم با خانواده RTX 20 انویدیا تا 8 برابر سریع تر از دیگر شتاب دهنده ها انجام می شود.

با تمام مزایای گفته شده تنها یک مشکل باقی می ماند : حساب بانکی پر !!

پست های مرتبط

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟