عملکرد شگفت انگیز حافظه رم XPG SPECTRIX D60 و مادربرد های MSI Z490

عملکرد شگفت انگیز حافظه رم XPG SPECTRIX D60 و مادربرد های MSI Z490

نتایج منتشر شده از اولین اورکلاک ماژول های رم XPG SPECTRIX D50 با استفاده از مادربرد های MSI Z490 از خانواده محصولات MEG نشان می دهد که اورکلاک حافظه رم DDR4 می تواند به صورت بسیار ساده، جذاب و کارآمد انجام شود. کمپانی ADATA و بخش گیمینگ آن با نام XPG همواره همکاری بسیار خوبی با MSI در ثبت رکوردهای اورکلاک داشته و در جدیدترین اقدام نیز فرکانس قابل توجه 5 گیگاهرتز با زمان بندی های متفاوت به ثبت رسیده است.

مادربرد های سری MEG کمپانی تایوانی MSI با همراهی ماژول های حافظه رم XPG SPECTRIX D50 و XPG SPECTRIX D60 موفق به ثبت فرکانس پایدار 5 گیگاهرتز شدند تا سازگاری بالای خود را با مادربرد های جدید MSI نشان دهند. اینتل هنگام معرفی چیپ ست Z490 خود به قابلیت بالای اورکلاک پایدار در این چیپ ست اشاره کرده بود و اکنون مشخص شده که ادعای اینتل بی دلیل مطرح نشده بود.

در تست اورکلاک ماژول های حافظه رم XPG SPECTRIX D50 و XPG SPECTRIX D60 از مادربرد پرچمدار و شاهکار MSI MEG Z490 GODLIKE استفاده شده و شاهد عملکرد بی نظیر این مجموعه هستیم. کمپانی ای دیتا ماژول های حافظه رم DDR4 از هر دو خانواده D50 و D60 برای اورکلاک استفاده کرده و مادربرد MSI نیز در این مسیر هیجان انگیز، یار و یاور آنها بود.

ماژول حافظه رم XPG SPECTRIX D60 از حجم نورپردازی بیشتری نسبت به سایر محصولات موجود در بازار بهره می برد و 60 درصد از سطح بدنه به دیود های نورپردازی RGB اختصاص یافته است. در حقیقت با اولین نگاه دقیق به این ماژول ها می توانید حجم بسیار بالای دیود های RGB را مشاهده کنید که توسط یک شاسی به نسبت کوچک احاطه شده اند. به این ترتیب حافظه های جدید از سری D60 ای دیتا می توانند علاوه بر عملکرد بالا و قابلیت اورکلاک بی نظیر، ظاهر بسیار زیبایی را هم ارائه دهند.

سیستم نور پردازی RGB در ماژول های حافظه XPG SPECTRIX D60 از سه افکت Static، Breathing و Comet بهره می برد که می توانید یکی از آنها را با استفاده از نرم افزار اختصاصی ای دیتا انتخاب کنید. پشتیبانی از نسخه دوم Intel Extreme Memory Profiles یا همان XMP 2.0 می تواند به انتخاب فرکانس پایدار و اورکلاک آسان فرکانس کاری ماژول های رم منجر شود.

آزمایشگاه اختصاصی حافظه رم ای دیتا با نام XOCL که در ماه می سال 2018 تاسیس شده، تا کنون رکورد های جهانی اورکلاک حافظه رم متعددی را به ثبت رسانده است. در ماه می 2019 نیز کارشناسان XOCL موفق به ثبت رکورد جهانی فرکانس حافظه به میزان 5738 مگاهرتز شده بود و تاکنون نیز رکورد های بسیاری با استفاده ماژول های حافظه ای دیتا از جمله XPG SPECTRIX D60 به ثبت رسیده است.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !

مایکروسافت واحد سرعت رم را در Task Manager از MHz به MT/s تغییر می‌دهد