افشای لیست پردازنده های Threadripper PRO به همراه مشخصات شگفت انگیز

افشای لیست پردازنده های Threadripper PRO به همراه مشخصات شگفت انگیز

مشخصات پردازنده های Threadripper PRO ای ام دی توسط وب سایت Videocardz فاش شده که به نظر می رسد از اسلاید های مربوط به معرفی آن استخراج شده است. پردازنده های سری Threadripper به عنوان گزینه هایی بی نظیر برای کاربرد ورک استیشن و پردازش های سنگین توسط AMD معرفی شده بودند و این کمپانی برای هدف قرار دادن کاربران فوق حرفه ای، به معرفی پردازنده های سری PRO پرداخته است.

پردازنده های Threadripper PRO دارای مشخصات شگفت انگیز و غیر قابل باوری هستند و به طور کلی برای استودیو های حرفه ای، طراحان صنعتی و مهندسین و دانشمندان داده پیشنهاد می شوند. با وجود اینکه پردازنده های تریدریپر نیز قدرت مناسبی برای کاربرد های ذکر شده داشتند، اما AMD تمام تلاش خود را به کار بسته تا محصولاتی مناسب برای تمام کاربران در هر سطحی ارائه دهد.

محصولات جدید از خانواده Threadripper PRO دارای امکانات متنوعی از جمله 128 خط ارتباطی PCI 4.0، پشتیبانی از حداکثر 2 ترابایت حافظه رم ECC با چینش 8 کاناله، فناوری 3DS (پشته سه بعدی) و ابزار های حرفه ای مانند Pro Security، Pro manageability و PRO business هستند. پیش از این در خانواده تریدریپر شاهد به کار گیری 64 خط ارتباطی PCI 4.0 بودیم و AMD برای افزایش کارایی در بخش گرافیک، تعداد خطوط PCI را به دو برابر در خانواده PRO افزایش داده است.

در راس پردازنده های قدرتمند ای ام دی مدل Threadripper PRO 3995WX به چشم می خورد که از مشخصات شگفت انگیزی مانند تعداد 64 هسته، تعداد 128 رشته پردازشی، فرکانس پایه 2.7 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.2 گیگاهرتز، مجموع 288 مگابایت حافظه نهان سطح دوم و سوم به همراه توان حرارتی 280 وات بهره می برد.

دومین پردازنده این خانواده که با نام Threadripper PRO 3975WX شناخته می شود، دارای 32 هسته و 64 رشته پردازشی، فرکانس پایه 3.5 گیگاهرتز و فرکانس بوست 4.2 گیگاهرتز، مجموع 144 مگابایت حافظه نهان سطح دوم و سوم به همراه توان حرارتی 280 وات است که از نظر توان حرارتی شرایط مشابهی با پرچمدار این خانواده دارد.

کمپانی AMD در خانواده Threadripper PRO همچنین یک پردازنده 16 هسته ای شامل 3955WX و یک پردازنده 12 هسته ای با نام 3945WX را تدارک دیده که فرکانس بوست هر دوی آنها برابر با 4.3 گیگاهرتز تعیین شده است. مدل 16 هسته ای دارای 72 مگابایت حافظه کش L2 و L3 بوده که این مقدار در مدل 12 هسته ای برابر با 70 مگابایت است. با این وجود توان حرارتی هر چهار مدل 280 وات اعلام شده است.

پست های مرتبط

پردازنده‌های Arrow Lake اینتل مانند Core Ultra 9 285K دارای سرعت کلاک حداکثر 5.5 گیگاهرتز هستند

لینوکس پچ جدیدی از AMD برای نسل بعدی پردازنده‌های Zen 5 دریافت کرده است

شرکت AMD دو APU جدید Ryzen 5 را با نام‌های 7235H و 7235HS در وبسایت خود فهرست کرد