گیگابایت از خنک کننده مایع Aorus Liquid 240 رونمایی کرد

در کامپیوتکس 2019 تایوان بود که گیگابایت برای اولین بار از خنک کننده های مایع سیکل بسته خود رونمایی کرد. خنک کننده تازه معرفی شده Aorus Liquid 240 از سری محصولات آئوروس است که با توجه به ساختار جذاب و طراحی اختصاصی، گزینه ایده آلی برای تکمیل سبد محصولات این شرکت است.

خنک کننده مایع گیگابایت برای رقابت با ROG Ryujin ایسوس ساخته شده است. این محصول در بخش بلاک استوانه ای به یک نمایشگر مجهز شده است. نمایشگری که وظیفه مانیتورینگ اطلاعات را دارد و با حلقه ای RGB به زیبایی Aorus Liquid 240 افزوده است.

این خنک کننده بر خلاف خنک کننده رقیب از نمایشگر تک رنگ استفاده می کند. نمایش اطلاعات در این نمایشگر به رنگ سفید است که البته برای نمایش رنگهای مختلف از حلقه RGB کمک می گیرد. این خنک کننده با رادیاتور 240 میلی متری، از دو فن 120 میلی متری با نورپردازی RGB استفاده می کند.

اتصالات 3 پین قابل تنظیم RGB برای نیرو گرفتن از مادربرد و هدر USB 2.0 برای همگام سازی با نرم افزار RGB Fusion گیگابایت مورد استفاده قرار گرفته است. گیگابایت فن های این خنک کننده را به بلبرینگ دوگانه مجهز کرده است تا طول عمر افزایش یافته و نویز آن کاهش. چرخش فن ها در این فن ها تا 2500 دور در دقیقه افزایش یافته که با نهایت جریان هوا 59.25 CFM، نویز 18 تا 39 دسی بل را تولید می کند.

بلوک این خنک کننده برای سطح تماس بالا از مس ساخته شده و رادیاتور آن از آلومینیوم. پشتیبانی از سوکت های مختلف پردازنده های اینتل و AMD از دیگر ویژگی های این خنک کننده است.

پست های مرتبط

انویدیا اولین ایستگاه هوش مصنوعی DGX H200 را به شرکت OpenAI تحویل داد

لینوکس پچ جدیدی از AMD برای نسل بعدی پردازنده‌های Zen 5 دریافت کرده است

LG Display قصد دارد پنل‌های OLED گیمینگ با نرخ تازه‌سازی و وضوح قابل تنظیم را به تولید انبوه برساند