سه گوشی برتر از دید وب سایت دگزومارک / جای خالی پرچمداران سامسونگ

وب سایت دگزومارک همواره سنسور های دوربین اصلی و سلفی گوشی های هوشمند را مورد بررسی قرار می دهد و با توجه به معیار های ثابت در نظر گرفته شده، امتیازاتی را به این گوشی های هوشمند اختصاص می دهد. در این مقاله قرار است به سه گوشی هوشمند برتر از نظر دوربین اصلی در جدول رده بندی وب سایت دگزومارک بپردازیم.

سلطنت نشین های این جدول بدون شک چینی ها می باشند. دو گوشی هوشمند شیائومی می CC9 پرو و هواوی میت 30 پرو با کسب امتیاز مجموع 121 از بخش عکسبرداری و فیلم برداری در حال حاضر به عنوان بهترین گوشی های هوشمند از نظر سنسور های دوربین اصلی دنیا شناخته می شوند.

اما بعد از این گوشی های هوشمند، آیفون 11 پرو مکس توانسته است با کسب امتیاز 117 در مجموع رتبه سوم را به خود اختصاص دهد. این در حالی می باشد که پیش از این در پرچمداران نسل قبلی اپل، همواره این گوشی های هوشمند امتیاز های کمتری را به نسبت پرچمداران سامسونگ کسب کرده بودند و آیفون 11 پرو مکس برای اولین بار توانست با کسب امتیاز بهتر به نسبت سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس رتبه بهتری را به خود اختصاص دهد.

مشخصات دوربین شیائومی می CC9 پرو

شیائومی می CC9 پرو

برای اولین بار در تاریخ گوشی های هوشمند شیائومی شاهد در نظر گرفته شدن پنج سنسور برای دوربین های اصلی می باشیم. سنسور 108 مگاپیکسلی  Samsung ISOCELL Bright HMX sensor با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7 به همراه سنسور 5 مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال و زوم 50 برابری دیچیتال به همراه سنسور تله فوتو دیگر 12 مگاپیکسلی با قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال و یک سنسور ماکرو برای ثبت تصویر از فاصله 2 تا 10 سانتی متری، سنسور های دوربین اصلی پنج گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند.

مشخصات دوربین هواوی میت 30 پرو

اصلی ترین و قدرتمند ترین قابلیت در نظر گرفته شده برای میت 30 پرو، سنسور های دوربین اصلی آن می باشد.

یک سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.6 به همراه سنسور 40 مگاپیکسلی فوق عریض با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 با قابلیت زوم 5 برابری اپتیکال به همراه سنسور TOF، سنسور های دوربین اصلی چهارگانه این پرچمدار قدرتمند را تشکیل می دهند.

هوای میت 30 پرو

سنسور های اصلی و نیز تله فوتو این گوشی هوشمند به لرزشگیر اپتیکال یا همان OIS مجهز شده اند. سنسور فوق عریض این گوشی از چنین قابلیتی بهره مند نشده.

اما داستان به همین جا ختم نمی شود و هواوی با انتخاب سنسور 32 مگاپیکسلی برای دوربین سلفی این گوشی هوشمند، حرفی برای گفتن باقی نگذاشته.

دوربین های اصلی آیفون 11 پرو مکس

سنسور 12 مگپیکسلی اصلی 26 میلی متری با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 با قابلیت لرزشگیر اپتیکال OIS به همراه یک سنسور 12 مگاپیکسلی 52 میلی متری تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 و قابلیت زوم 2 برابری اپتیکال و یک سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض 13 میلی متری 120 درجه ای با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4 به عنوان سنسور های دوربین اصلی سه گانه این پرچمدار قدرتمند در نظر گرفته شده اند.

آیفون 11 پرو مکس

سنسور 12 مگاپیکسلی نیز این بار عریض تر از همیشه برای دوربین سلفی در نظر گرفته شده. سنسور های دوربین این گوشی هوشمند توانایی ضبط ویدئو 4K با نرخ سرعت 60 فریم در ثانیه را نیز خواهند داشت.

پست های مرتبط

گوشی گلکسی زد فلیپ 6 ارتقای خوبی را در بخش دوربین تجربه خواهد کرد

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !