تست باتری پرچمداران مطرح با نهایت نرخ تازه سازی تصویر

در چند روز گذشته شاهد رونمایی پرچمداران قدرتمندی بودیم و حال ویدئویی از تست باتری پرچمداران مطرح حال و حاضر دنیا را در نظر گرفته ایم تا ببینیم کدامیک از این پرچمداان پرمدعا، عملکرد بهتری را از خود به نمایش خواهند گذاشت. در این تست شاهد حضور سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا، آیفون 11 پرو مکس، هواوی پی 40 پرو، وان پلاس 8 پرو، اوپو فایند ایکس 2 پرو و پیکسل 4 ایکس ال هستینم.

از جمله نکاتی که باید در ابتدا به آن اشاره کرد، نرخ بروزرسانی تصویر در نظر گرفته شده برای صفحه نمایش هریک از این گوشی های هوشمند می باشد که تاثیر بسزایی در میزان مصرف انرژی دارد.همانطور که در تیتر این مقاله بیان کرده ایم، نهایت نرخ تازه سازی تصویر برای صفحه نمایش هریک از این پرچمداران در نظر گرفته شده.

سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا

غول پیکر ترین صفحه نمایش را در میان گوشی های هوشمند حاضر در این تست به خود اختصاص داده. صفحه نمایشی 6.9 اینچی با نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز. در کنار صفحه نمایش فبلت مانند این گوشی هوشمند، شاهد در نظر گرفته شدن باتری قدرتمند 5000 میلی آمپر ساعتی نیز می باشیم.  ضعف اصلی این پرچمدار بهره بردن از پردازنده اگزینوس 990 می باشد که در زمینه مصرف انرژی نتوانسته است عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

هواوی پی 40 پرو

هواوی پی 40 پرو نیز که به تازگی معرفی شده و توانسته مخصوصا در زمینه سنسور های دوربین عملکرد فوق العاده ای را از خود به نمایش بگذارد، به صفحه نمایشی 6.58 اینچی مجهز شده که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز را دارد. طبق معمول پردازنده اختصاصی Kirin 990 این پرچمدار هواوی را همراهی می کند. هواوی پی 40 پرو به باتری 4200 میلی آمپر ساعتی نیز مجهز شده.

آیفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس در میان پرچمداران حاضر در این تست، ضعیف ترین صفحه نمایش را به خود اختصاص داده است. صفحه نمایشی 6.5 اینچی که توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 60 هرزت را خواهد داشت. شاید این پرچمداران به نسبت گوشی های هوشمند دیگر این تست، از باتری ضعیف تری با میزان ظرفیت 3969 میلی آمپری بهره باشد، اما نرخ بروزسانی 60 هرتز صفحه نمایش به نسبت نرخ بروزسانی 120 هرتز بسیار مصرف انرژی کمتری را با خود به همراه خواهد داشت.

وان پلاس 8 پرو

وان پلاس 8 پرو نیز یکی دیگر از گوشی های این تست می باشد که به صفحه نمایشی با نرخ بروزرسانی 120 هرتز مجهز شده.صفحه نمایشی 6.7 اینچی برای این گوشی در نظر گرفته شده. اما بر خلاف سامسونگ گلکسی اس 20 اولترا، وان پلاس 8 پرو به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865  و باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده. همین امر عملکرد بسیار بهتری را برای این پرچمدار به ارمغان خواهد آورد که نتیجه آن را در پایان این ویدئو خواهید دید.

اوپو فایند ایکس 2 پرو

اوپو فایند ایکس 2 پرو را باید قدرتمند ترین گوشی هوشمند حال و حاضر این شرکت چینی دانست. پرچمداری که در بخش سنسور های دوربین توانست عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد. این گوشی هوشمند به صفجه نمایشی 6.7 اینچی با نرخ بروزرسانی 120 هرتز و پردازنده اسنپدراگون 865 در کنار باتری 4260 میلی آمپر ساعتی مجهز شده. اوپو فابند ایک 2 سوای باتری ضعیف تر، دقیقا از صفحه نمایش و پردازنده ای مشابه با وان پلاس 8 پرو بهره برده.

گوگل پیکسل 4 ایکس ال

در پایان نیز پرچمداران نه چندان موفق گوگل پیکسل 4 ایکس ال را مشاهده می کنیم. در میان پرچمداران حاضر در این تست، پیکسل 4 ایکس ال به کوچکترین صفحه نمایش با ابعاد 6.3 اینچی مجهز شده و توانایی ارائه نرخ بروزرسانی 90 هرتز را خواهد داشت. قدرتمند ترین پردازنده کوالکام، اسنپدراگون 865 نیز این پرچمدار را همراهی می کند. در قسمت ظرفیت باتری نیز شاهد در نظر گرفته شدن باتری 3700 میلی امپر ساعتی می باشیم.

پست های مرتبط

مقایسه تبلت‌های OLED iPad Pro و M2 iPad Air : چرا مدل ارزان‌تر ارزش بیشتری دارد ؟

محتوای SDR نمایشگر آیفون 16 پرو 20 درصد ارتقا خواهد داشت

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !