10 کارت گرافیک برتر با بیشترین میزان Hash rate ارزهای مجازی

10 کارت گرافیک برتر با بیشترین میزان Hash Rate ارزهای مجازی

بازار ارزهای مجاری هر چند همانند دو سه سال گذشته داغ نیست، اما بسیاری از افراد و حتی شرکت های داخلی و خارجی در حال استخراج ارز مجازی هستند. یکی از بهترین و سریع ترین روش های استخراج ارزهای مجازی، استفاده از ترکیب چند کارت گرافیک برای این منظور است و بر همین اساس تصمیم گرفتیم تا لیست برترین کارت گرافیک های دارای بیشترین میزان Hash rate یا استخراج را ارائه دهیم.

استخراج ارزهای مجازی با استفاده از پردازنده مرکزی و کارت گرافیک انجام می شود، اما به دلیل آنکه بازدهی استخراج با استفاده از کارت گرافیک حتی در حالت تکی هم بیشتر از CPU است و همچنین امکان استفاده از چند کارت روی مادربرد های ماینینگ وجود دارد، کاربران به استخراج از طریق GPU علاقه بیشتری نشان می دهند.

هر چند در این مسیر پر تلاطم به سخت افزار بسیار گران قیمت و همچنین تعدادی منبع تغذیه برای تامین توان کارت گرافیک ها نیاز دارید، اما پرداخت هزینه برای خریداری تجهیزات سخت افزاری و حتی تجهیزات خنک کننده مانند سیستم سرمایش، برای بسیاری از کاربران کار دشواری به شمار نمی آید.

با توجه به عرضه چند کارت گرافیک جدید در ماه های اخیر که از مشخصات سخت افزاری بهینه تر نسبت به محصولات پیشین برخوردار بودند، تصمیم گرفتیم تا لیست 10 کارت گرافیک برتر با بیشترین میزان Hash rate برای استخراج ارزهای مجازی را معرفی کنیم و آنها را از دو منظر نرخ استخراج و درآمد ماهیانه مورد بررسی قرار دهیم.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در وب سایت Hashrates.com بیشترین نرخ استخراج ارزهای مجازی به کارت گرافیک 700 دلاری AMD Radeon VII با نرخ 98.7 مگاهش در ثانیه و میزان سود آوری ماهیانه 37.93 دلار در ساختار اتریوم کلاسیک اختصاص دارد. این کارت گرافیک از معماری GCN 5.1 و فناوری ساخت 7 نانومتری TSMC بهره می برد و دارای 16 گیگابایت حافظه گرافیکی از نوع HBM2 با رابط 4096 بیتی است. بالاترین قدرت پردازشی قابل ارائه توسط کارت گرافیک AMD Radeon VII برابر با 26.88 ترافلاپ در حالت FP16 به ثبت رسیده است.

در مقام دوم این لیست نیز کارت گرافیک NVIDIA Tesla V100-SX2M2-16GB با نرخ استخراج ارزهای مجازی برابر با 92.9 مگاهش در ثانیه و سود آوری ماهیانه 36.48 دلار در ساختار اتریوم است. انویدیا در این کارت گرافیک که به صورت اختصاصی برای سیستم های ورک استیشن فوق حرفه ای و دیتاسنترها تولید شده، از 5120 هسته پردازشی CUDA، شانزده گیگابایت حافظه گرافیکی HBM2 با رابط 4096 بیتی بهره برده است. در حال حاضر انواع کارکرده و به نوعی استوک آن با قیمت 8000 دلار به فروش می رسد.

مقام سوم برترین GPU ها از نظر نرخ استخراج ارزهای مجازی نیز به کارت AMD Radeon VII اختصاص دارد، با این تفاوت که ساختار استخراج بر پایه ارز مجازی اتریوم انجام شده و نرخ استخراج 79.3 مگاهش در ثانیه و سود آوری ماهیانه 31.14 دلار برای آن به ثبت رسیده است. در رتبه چهارم این لیست، کارت گرافیک NVIDIA TITAN V 12GB با نرخ استخراج 4.56 مگاهش در ثانیه برای ارز Zcoin و میزان سود آوری 22.21 دلار مشاهده می شود.

در مقایسه میان کارت گرافیک های تازه وارد می توان به عملکرد قابل توجه GeForce RTX 2080 Ti با نرخ استخراج 6.60 گراف در ثانیه در ارز مجازی Grin با میزان سود آوری 21.48 دلار به صورت ماهیانه اشاره کرد. کارت گرافیک GeForce RTX 2080 SUPER نیز به عنوان یک محصول تازه وارد در ساختار ارز مجازی Zcoin موفق به ثبت نرخ استخراج 4.04 مگاهش در ثانیه و سود آوری ماهیانه 19.71 دلار شده است.

دو محصول تازه وارد و قدرتمند AMD شامل Radeon RX 5700 XT و Radeon RX 5700 نیز در لیست برترین کارت گرافیک ها برای استخراج ارزهای مجازی مشاهده می شوند. کارت گرافیک RX 5700 XT در ساختار اتریوم کلاسیک موفق به ثبت نرخ استخراج 48.4 مگاهش در ثانیه شده و کارت گرافیک RX 5700 نیز نرخ استخراج 45.6 مگاهش در ثانیه را به ثبت رسانده است. میزان سود آوری ماهیانه آنها نیز به ترتیب ارقام 18.59 دلار و 17.51 دلار را نشان می دهد.

نوسان در نرخ استخراج ارزهای مجازی میان کارت گرافیک ها، به دلیل ساختار ارز مجازی متفاوت است. به عنوان مثال روند استخراج در ساختار و بر اساس الگوریتم اتریوم کلاسیک، اتریوم، Zcoin و Grin هر کدام داستان متفاوتی دارد و حتی نرم افزار مورد استفاده به منظور استخراج نیز در این موضوع تاثیر گذار است.

پست های مرتبط

شرکت Palit از یک خنک‌کننده هیبریدی برای پردازنده گرافیکی جدید Game Rock رونمایی کرد

Manli شریک انویدیا درخواست مرجوعی کارت گرافیک GeForce RTX 4090 را نمی‌پذیرد

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !