نحوه بررسی طول عمر مفید باتری گوشی های هوشمند اپل

بدون شک یکی از اصلی ترین معیار گوشی های هوشمند، طول عمر مفید باتری این محصولات می باشد. شاید مدتی باشد که از اسمارتفون خود استفاده کرده اید و می خواهید بدانید در این مدت زمان چه میزان از طول عمر مفید باتری گوشی شما کم شده و آیا هنوز هم باتری گوشی هوشمندتان در سلامت کامل به سر می برد یا اینکه باید منتظر عملکرد ضعیف تر باتری گوشی هوشمند خود به نسبت روز اول باشید. در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه تعداد چرخه های باتری گوشی های هوشمند اپل را بدانید.

همانطور که می دانیم و پیش از این نیز در ویدئو آموزش نحوه صحیح شارژ کردن باتری گوشی های هوشمند گفته بودیم، اصلی ترین معیار عمر مفید باتری اسمارتفون ها، تعداد چرخه هایی می باشد که طی کرده است. بصورت نرمال، هر باتری طول عمر مفید 400 تا 500 چرخه را دارد. پس با دانستن تعداد چرخه های سپری شده، متوجه می شوید که باتری شما از نظر سلامت در چه مرحله ای قرار دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا قدم به قدم نحوه اطلاع از تعداد چرخه های باتری گوشی های هوشمند اپل را به شما آموزش دهیم.

برای اینکه از تعداد چرخه های گذرانده شده باتری گوشی هوشمند خود مطلع شوید، باید چند مرحله مجزا را دنبال کنید که در ادامه به شما آموزش خواهیم داد.

ابتدا گزینه Share iPhone Analytics را فعال کنید.

  • به قسمت تنظیمات Settings بروید
  • به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه Privacy را انتخاب کنید
  • باز هم به سمت پایین اسکرول کنید و  گزینه  Analytics & Improvements را انتخاب کنید
  • حال گزینه Share iPhone & Watch Analytics را فعال کنید

بعد از انجام دادن مراحل بالا وقت، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • دوباره وارد بخش تنظیمات Settings شوید
  • به بخش Privacy بروید
  • به سمت پایین اسکرول کنید و گزینه Analytics & Improvements را انتخاب کنید
  • در این صفحه گزینه Analytics Data را انتخاب کنید
  • به سمت پایین اسکرول کنید و یکی از گزینه های که با جمله log-aggregated می شود را انتخاب کنید بهتر است بر حسب تاریخ، جدیدترین گزینه را انتخاب کنید (همانطور که در تصویر پایین می‌بینید).
  • تمام نوشته های در پنجره باز شده را کپی کنید (دقت کنید تمام نوشته ها)
  • حال یک نرم افزار Notes جدید بسازید و نوشته کپی شده را در آن پیست کنید
  • حال بر روی گزینه Share صربه بزنید و گزینه Find in Note را انتخاب کنید
  • حال در قسمت جستجو Search، کلمه batterycyclecount را جستجو کنید
  • عدد بین <integer> و <integer/> تعدا چرخه هایی که از روز اول باتری گوشی شما سپری کرده است را نشان می دهد (همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید)

برای مثال همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، باتری این گوشی هوشمند از ابتدا تا زمان حال، 123 چرخه را طی کرده است. معمولا عمر مفید باتری گوشی های هوشمند بین 400 تا 500 چرخه می باشد. پس اگر تعداد چرخه های باتری گوشی شما از این مقدار بیشتر بود، باید منتظر کاهش عملکرد باتری به ازای هر بار شارژ 100 درصدی به نسبت روز اول باشید. البته بدیهی است که هرچه تعداد چرخه ها کمتر باشد، باتری از سلامت بهتری بهره مند می باشد.

اما در پایان، توضیح کوتاهی در خصوص چگونگی محاسبه چرخه در باتری گوشی های هوشمن به شما می دهیم. هر بار با استفاده میزان 100 درصد باتری، یک چرخه حساب می شود. برای مثال، شما باتری گوشی هوشمند خود را از 0 تا 50 درصد شارژ کرده اید (البته هیچگاه اجازه ندهید باتری گوشی شما به 0 درصد برسد) و از این میزان استفاده کردید و روز دیگر بازم هم 50 درصد باتری گوشی خودتان را شارژ کرده اید و باز هم این میزان را استفاده کرده باشید، در مجموع 100 درصد از میزان ظرفیت باتری را استفاده کرده و یک چرخه به حساب می آید. برای اطلاعات بیشتر در خصوص افزایش طول عمر مفید باتری و آشنایی کامل با چرخه، به مطلب آموزش نحوه صحیح شارژ کردن باتری گوشی های هوشمند در وب سایت بنچیمو مراجعه کنید.

پست های مرتبط

گلکسی اس 24 اولترا پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال 2024 شد

مسئله تغییر طراحی سری گلکسی زد فولد 6 سامسونگ توسط Thinborne تایید شد

کارگاه آموزشی قسمت سوم : چرا رم دو کانال باعث افزایش عملکرد میشه؟