هواوی Y9 پرایم 2019 اولین گوشی هواوی با دوربین سلفی پاپ آپ

هواوی Y9 پرایم 2019 به عنوان اولین گوشی هوشمند این شرکت، به تکنولوژی دوربین سلفی پاپ آپ مجهز شد. این در حالی می باشد که دو ماه پیش تصاویر لایوی از این محصول منتشر شده بود و حال آنچه در رونمایی رسمی شاهد بودیم، دقیقا شبیه به شایعات منتشر شده می باشد. در ادامه به مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند میان رده خواهیم پرداخت.

مشخصات هواوی Y9 پرایم 2019

طراحی

همانطور که در ابتدا اشاره کرده ایم، هواوی برای اولین بار از طراحی دوربین سلفی پاپ آپ برای این گوشی هوشمند استفاده کرده. استفاده از این تکنولوژی سبب شده تا، صفحه نمایشی بدون ناچ و حاشیه را شاهد باشیم. در قسمت پشتی نیز معماری عمودی برای قرار گیری دوربین های اصلی در نظر گرفته شده. تفاوت رنگ بندی روشن و تیره پشت این گوشی ما را به یاد طراحی گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال می اندازد.

صفحه نمایش

هواوی Y9 پرایم 2019 به صفحه نمایشی 6.59 اینچی با رزولوشن FHD+ از جنس IPS LCD مجهز شده. استفاده از دوربین سلفی پاپ آپ و صفحه نمایشی بدون ناچ و حاشیه، به هرچه زیباتر شدن این گوشی میان رده کمک شایانی کرده. با توجه به جنس IPS صفحه نمایش، قابلیت امنیتی سنسور حسگر اثر انگشت در قسمت پشتی گوشی در نظر گرفته شده.

دوربین

سه سنسور در نظر گرفته شده برای دوربین های اصلی با توجه به میان رده بودن این محصول، اتفاق خوبی می باشد. سنسور 16 مگاپیکسلی اصلی و سنسور 8 مگاپیکسلی فوق عریض به همراه سنسور 2 مگاپیکسلی عمقی برای ثب تصاویر سه بعدی، سنسور های دوربین اصلی سه گانه این گوشی میان رده را تشکیل می دهند. دوربین سلفی پاپ آپ زیبای این گوشی نیز به سنسور 16 مگاپیکسلی مجهز شده.

سخت افزار و قیمت

هواوی بار دیگر برای Y9 پرایم 2019 تصمیم به استفاده از پردازنده میان رده Kirin 710 گرفت. این در حالی می باشد که با توجه به رونمایی Kirin 810 برای گوشی های هوشمند میان رده این شرکت، تصور می کردیم، این گوشی میان رده نیز از این پردازنده بهره مند شود.

باتری 4000 میلی آمپری به همراه رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی با قابلیت افزایش حداکثر ظرفیت 512 گیگابایت از دیگر مشخصات فنی در نظر گرفته شده می باشند. قیمت 230 دلاری نیز برای چنین گوشی هوشمند میان رده این قیمت منصفانه ای به نظر می رسد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

گلکسی اس 24 اولترا پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال 2024 شد

مسئله تغییر طراحی سری گلکسی زد فولد 6 سامسونگ توسط Thinborne تایید شد