مشخصات کلی آیفون 11 مکس گل سر سبد پرچمداران اپل

بدون شک اپل قدرتمند ترین مشخصات فنی خود را در آیفون 11 مکس به نمایش خواهد گذاشت. در کنار ابعاد بزرگتر این گوشی به نسبت دو گوشی هوشمند دیگر این خانواده یعنی آیفون 11 و آیفون 11 آر، مشخصات فنی و قدرتمند دیگری را نیز با خود به همراه خواهد داشت. در ادامه نگاهی کلی به مشخصات فنی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می اندازیم.

مشخصات آیفون 11 مکس

صفحه نمایش

اپل برای تمام گوشی های هوشمند پرچمداران جدید خود، طراحی صفحه نمایشی مشابه با آنچه پیش از این دیده بودیم استفاده خواهد کرد و خبری از طراحی و ناچی عجیب و یا جدید نیست. اما آیفون 11 مکس به نسبت دو گوشی هوشمند دیگر این خانواده از صفحه نمایش با کیفیت تری بهره مند خواهد شد.

صفحه نمایش 6.5 اینچی با رزولوشن با کیفیت و بالای 2688×1242 پیکسلی با تراکم پیکسلی 458ppi از جنس اولد برای این گل سرسید گوشی های هوشمند اپل در نظر گرفته شده.

قایلیت Face ID بار دیگر در قسمت بالایی صفحه نمایش مشاهده می شود. شایعاتی نیز از قرار گیری قابلیت امنیتی سنسور حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش این گوشی هوشمند با توجه به جنس صفحه نمایش در نظر گرفته شده نیز به گوش رسیده.

پردازنده

این بار اپل در حالی که هیچ مراسمی برای رونمایی پردازنده 7 نانومتری جدید خود برگزار نکرده، قرار است در ماه سپتامبر یعنی اواخر تابستان یا اوایل پاییز امسال، طبق رسم هر ساله خود رویداد بزرگ خود را برگزار کند.

در کنار معرفی جدیدترین پرچمداران این شرکت، شاهد رونمایی از دومین پردازنده اختصاصی 7 نانومتری اپل با نام A13 نیز خواهیم بود که پرچمداران جدید این شرکت را همراهی خواهد کرد.

اولین دوربین اصلی سه گانه اپل

با توجه به اینکه معماری در نظر گرفته شده برای قرار گیری سنسور های دوربین اصلی گوشی های هوشمند جدید اپل، با توجه به نظر سنجی کاربران چنگی به دل نمی زند. اما این اولین بار است که اپل از سه سنسور برای دوربین های اصلی پرچمداران خود استفاده خواهد کرد.

سه سنسور 12 مگاپیکسلی همانند آیفون 11، سنسور های دوربین اصلی سه گانه این گوشی هوشمند را تشکیل می دهند. باید منتظر بود و دید در مقابل رقیبان قدرتمندی چون سامسونگ گلکسی نوت 10 پلاس و هواوی پی 30 پرو، چه عملکردی را از سنسور های دوربین این گوشی هوشمند شاهد خواهیم بود.

باتری و قیمت

با توجه به شایعات و آنچه تا به امروز منتشر شده، باید شاهد حداقل میزان ظرفیت 3500 میلی آمپری برای باتری آیفون 11 مکس با توجه به صفحه نمایش بزرگتر آن به نسبت دو گوشی دیگر این خانواده خواهیم بود.

همانند آیفون 11، این پرچمدار نیز در سه مدل با رم های 128/256/512 گیگابایتی روانه بازار خواهد شد. البته اخبار و شایعات ضد و نقیضی از یک مدل خاص با حافظه داخلی 1 ترابایتی را نیز شنیده ایم. پیش بینی شروع قیمت پایه 1099 دلاری، دوباره داستان قیمت های نجومی و بالای 1000 دلار برای پرچمداران را به ما یادآوری می کند.

پست های مرتبط

اولین آیفون تاشوی اپل با استفاده از صفحه‌نمایش‌های سامسونگ ساخته می‌شود !

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

کارت گرافیک RTX 5080 پیش از RTX 5090 عرضه می شود !