دوربین آیفون 11 با چینشی زشت، دو نوآوری به همراه دارد!

یکی از عوامل موفقیت تولیدکندگان تلفن همراه در میدان رقابت، دوربین این محصولات است. موضوعی که اگر از سمت تولیدکننده نادیده گرفته شود، آن شرکت را با شکست مواجه می سازد. در دورانی که نوکیا تلفن همراهی با 9 دوربین تولید می کند یا سامسونگ و شیائومی به کلوپ دوربین های 100 مگاپیکسلی می پیوندند، اپل با عقب افتادن از این قافله نتوانسته مانند دیگر رقبا نوآوری یا نبوغی را در این بخش از خود نشان دهد. حال باید دید که آیا آیفون 11 می تواند عقب ماندن این شرکت پر مدعا را جبران کند؟

تا کنون عکس های و رندرهای مختلفی از آیفون 11 منتشر شده است که تمام این تصاویر را باید نزدیک به واقعیت یا تصویری از محصول اصلی دانست. طراحی و چینش دوربین آیفون 11 را با آرایه سه گانه، باید زشت ترین آرایه چینش دورین در بین تمام گوشی های هوشمند دانست.

چینشی که اپل برای آیفون 11 در نظر گرفته است بیشتر یادآور اپل واچ است تا دوربین یک پرچمدار پر مدعا. حال از چینش بسیار بد دوربین خانواده آیفون 11 یعنی آیفون 11 اس، آیفون 11 اس مکس و آیفون 11 آر که بگذریم، این دوربین با خود دو نوآوری را معرفی می کند. این دو نوآوری چه هستند؟

سلفی گروهی با کسانی که کنارتان نیستند!

در حالی که بسیاری از پرچمداران اندرویدی از سنسورهای سخت افزاری برای ایجاد عمق استفاده می کنند، اپل در آیفون 11 به دنبال ترفندهای تصویربرداری مبتنی بر نرم افزار است (شاید با این روش به پای پرچمداران اندرویدی برسد). جدیدترین ترفند اپل برای سلفی گرفتن، با نام Synthetic Group Selfies شناخته می شود. این ترفند به شما این امکان را می دهد که سلفی گروهی را با دوستانی که حتی در کنارتان نیستند ثبت کنید. در این روش هر فردی در هر کجا می تواند سلفی از خود بگیرد و پس از به اشتراک گذاری، در نهایت با میزبانی آیفون، تمام سلفی ها در قالب یک سلفی گروهی ثبت شود.

عکاسی در زیر آب با پارامترهای ویژه

خوشبختانه تعداد آیفون های ضد آب در حال گسترش است. یکی از مزیت های ضد آب بودن گوشی هوشمند، عکاسی و فیلم برداری در زیر آب است. اپل در آیفون 11 برای سهولت در عکاسی زیر آب و نتیجه عالی این نوع عکاسی، از ویژگی نرم افزاری بهبود عکس های گرفته شده در زیر آب استفاده می کند. در این روش، دوربین و سنسور اطلاعات نوری، عمق و فاصله اشیاء و افراد را جمع آوری کرده و پس از محاسبه، با تغییر نورپردازی و فیلترهای موجود، بهترین نتیجه را در این شرایط ثبت می کنند.

پست های مرتبط

تبلت‌های جدید آیپد پرو و ایر با شارژر در جعبه همراه نمی‌شوند

گلکسی اس 24 اولترا پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی سال 2024 شد

مسئله تغییر طراحی سری گلکسی زد فولد 6 سامسونگ توسط Thinborne تایید شد